Niciun rezultat
Vezi toate rezultatele
Znews
  • ACTUALITATE
    • POLITICĂ
    • ECONOMIE
    • INTERNAȚIONAL
  • SOCIETATE
    • SOCIAL
    • EDUCAȚIE
    • SĂNĂTATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TECH
  • AUTO
  • SPORT
  • OPINII
Znews
  • ACTUALITATE
    • POLITICĂ
    • ECONOMIE
    • INTERNAȚIONAL
  • SOCIETATE
    • SOCIAL
    • EDUCAȚIE
    • SĂNĂTATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TECH
  • AUTO
  • SPORT
  • OPINII
Znews
  • ACTUALITATE
  • SOCIETATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TECH
  • AUTO
  • SPORT
  • OPINII

Mașinile electrice erau doar pentru femei?

Suheila Ismail de Suheila Ismail
6 April 2025
în CULTURĂ, top-bar-left
0

La începutul anilor 1900, mașinile electrice păreau să devină standardul auto. Aveau o cotă de piață semnificativă în Statele Unite. În acea perioadă, doar 22% dintre mașinile produse erau pe benzină, restul erau electrice sau pe aburi. Totuși, în ciuda acestui început promițător, mașinile electrice au pierdut teren în fața celor pe benzină.

De ce au pierdut electricele?

Inițial, nu din cauza tehnologiei. Autonomia lor (aproape 135 km) și ecologia erau avantaje clare, dar lipsa infrastructurii de încărcare și marketingul greșit au fost factorii decisivi. Mașinile electrice aveau nevoie de o rețea extinsă de stații de încărcare și de o promovare mai eficientă pentru a concura cu mașinile pe benzină.

Cum au devenit „mașini pentru femei” 

La început, mașinile electrice erau promovate pentru bărbații de afaceri, ca un simbol al eficienței și fiabilității. Totuși, pe măsură ce Ford Model T devenea din ce în ce mai popular, producătorii de mașini electrice au fost nevoiți să schimbe strategia pentru a rămâne competitivi.

Sursă: The Sun

În anii 1910, 77% din reclamele pentru mașinile electrice se adresau femeilor. A fost promovată ideea că aceste mașini erau mai sigure, mai ușor de condus și mai „potrivite” pentru femei. Aceasta însă le-a blocat în imaginația publicului, consolidându-le imaginea de mașini „pentru femei” și limitându-le astfel succesul.

Articole similare

Spărgătorul de nuci la Opera Națională București

„Evadare din trecut”: primul escape room despre comunism pentru liceeni, lansat la Brașov

Sursa: The Conversation
Sursa: The Conversation

Problema? Aceste mesaje le-au limitat imaginea și le-au blocat într-un stereotip care le-a făcut mai puțin atractive pe termen lung.

Se punea accent pe ușurința în utilizare și siguranță, dar asta le-a prins într-un stereotip limitativ.

Benzina a împrumutat ce era bun la electrice! 

Mașinile pe benzină au învățat rapid din avantajele mașinilor electrice. De exemplu, demarorul electric (introducerea acestuia în 1912) a însemnat că mașinile pe benzină nu mai aveau nevoie de manivelă pentru a porni. De asemenea, parbrizele, ștergătoarele și interioarele confortabile au fost preluate de către producătorii de mașini pe benzină. Rezultatul? Mașinile electrice au rămas legate de imaginea „pentru femei”, iar cele pe benzină au devenit alegerea universală.

De ce contează asta azi?

Astăzi, femeile cumpără 50% din mașinile noi din Statele Unite, iar susținerea pentru tehnologiile sustenabile este, în continuare, adesea asociată cu feminitatea.

Ironia? CEO-ul unui mare producător de mașini electrice promovează un ideal de masculinitate tradițională, chiar în mijlocul unei revoluții tehnologice care ar trebui să fie despre progres și sustenabilitate.

Aceasta este o dovadă a felului în care stereotipurile de gen încă pot influența evoluția tehnologiilor. De la mașinile electrice care au fost „feminizate” în trecut până la modul în care sustenabilitatea este privită astăzi, este clar că tehnologia ar trebui să fie universală, nu împărțită pe baze de gen.

Suheila Ismail

Suheila Ismail

Articole Similare

Spărgătorul de nuci la Opera Națională București
CULTURĂ

Spărgătorul de nuci la Opera Națională București

de Ioana Andreea Crăiniciuc
16 December 2025
„Evadare din trecut”: primul escape room despre comunism pentru liceeni, lansat la Brașov
CULTURĂ

„Evadare din trecut”: primul escape room despre comunism pentru liceeni, lansat la Brașov

de Sebastian Bănicioiu
10 December 2025
Care este culoarea anului 2026?
ACTUALITATE

Care este culoarea anului 2026?

de Ioana Andreea Crăiniciuc
5 December 2025
Încarcă mai multe

Cele mai noi articole

Raportul CSAT despre anularea alegerilor.Rusia și influența asupra campaniei lui Georgescu

Dosarul 2 mai: Vlad Pascu, condamnat definitiv la 10 ani de închisoare

Referendumul lui Nicușor Dan, reluat de Ciucu: „Banii trebuie să urmeze competențele”

STB și Termoenergetica, pe marginea prăpastiei. Ciucu vorbește deschis despre insolvență

„Un buget cât pentru o scară de bloc”. Șocul lui Ciprian Ciucu la preluarea Primăriei Capitalei

Despre noi  •  Contact  •  Politica de confidentialitate

Facebook Instagram Youtube Tiktok

© 2025 Znews.ro

Niciun rezultat
Vezi toate rezultatele
  • ACTUALITATE
    • POLITICĂ
    • ECONOMIE
    • INTERNAȚIONAL
  • SOCIETATE
    • SOCIAL
    • EDUCAȚIE
    • SĂNĂTATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TECH
  • AUTO
  • SPORT
  • OPINII

© 2025 Znews.ro

Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale • Utilizăm cookies sau tehnologii similare pentru a accesa şi a stoca informaţii nesensibile cum ar fi adresa IP. • Prelucrarea datelor dvs. ne permite, de exemplu, să îmbunătăţim experienţa dumneavoastră de utilizator, să măsurăm audienţa site-ului, să afișăm conținut încorporat din rețelele sociale sau să afişăm publicitate personalizată. • Apăsând pe „Accept”, sunteţi de acord cu folosirea de cookies sau tehnologii similare de către New Generation Jurnalism SRL şi partenerii săi.