Prima locomotivă electrică Traxx, din cele 16 contractate de România, a părăsit fabrica Alstom din Germania. Aceste trenuri vor atinge până la 200 km/h și vor moderniza transportul feroviar românesc.
sursa: Club Feroviar
Transportul feroviar românesc intră într-o nouă etapă: prima locomotivă electrică Traxx, parte a contractului semnat între Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) și grupul Alstom, a plecat din Kassel, Germania, cu destinația România.
Alstom a anunțat pe LinkedIn că prima locomotivă electrică Traxx a părăsit fabrica din Kassel și se îndreaptă spre România. Este un moment-cheie în implementarea contractului semnat în ianuarie 2024, când Autoritatea pentru Reformă Feroviară a încheiat un acord pentru achiziția a 16 locomotive electrice de ultimă generație.
Locomotiva are momentan un finisaj temporar albastru, urmând ca designul final să fie aplicat după testele tehnice. Acestea vor fi efectuate pentru a asigura că trenurile sunt compatibile cu infrastructura românească și cu sistemele de semnalizare moderne.
Locomotivele Traxx, produse în Germania, sunt proiectate pentru a circula cu viteze între 160 și 200 km/h și pot tracta până la 16 vagoane de călători. Ele sunt echipate cu sisteme moderne ERTMS (European Rail Traffic Management System), contribuind astfel la un transport mai sigur și mai eficient.
Contractul, semnat de asocierea formată din Alstom Transport SA și Alstom Transportation Germany GmbH, are o valoare de 767,51 milioane de lei (fără TVA) și include și mentenanță timp de două decenii, ceea ce va asigura funcționarea optimă a noilor trenuri pe termen lung.
Prin achiziția locomotivelor Traxx, România face un pas important spre modernizarea rețelei feroviare. Noile trenuri vor contribui la creșterea eficienței, reducerea poluării și accelerarea circulației pe cele mai importante rute din țară.
Printre traseele vizate pentru operarea locomotivelor se numără: Dej – Brașov – București – Constanța, Timișoara – Arad – Brașov – București – Constanța, Timișoara – Cluj – Iași și Iași/Suceava – București – Constanța. Astfel, transportul feroviar devine o alternativă tot mai competitivă în fața transportului rutier sau aerian.
Anunțul ARF din ianuarie 2024 privind desemnarea Asocierii Alstom ca furnizor al celor 16 locomotive a venit după o licitație competitivă. Alegerea unei companii cu experiență în livrarea de echipamente feroviare moderne este un semnal pozitiv privind direcția în care se îndreaptă infrastructura feroviară românească.
Autor: Roxana Ioniță