Niciun rezultat
Vezi toate rezultatele
Znews
  • ACTUALITATE
    • POLITICĂ
    • ECONOMIE
    • INTERNAȚIONAL
  • SOCIETATE
    • SOCIAL
    • EDUCAȚIE
    • SĂNĂTATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TECH
  • AUTO
  • SPORT
  • OPINII
Znews
  • ACTUALITATE
    • POLITICĂ
    • ECONOMIE
    • INTERNAȚIONAL
  • SOCIETATE
    • SOCIAL
    • EDUCAȚIE
    • SĂNĂTATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TECH
  • AUTO
  • SPORT
  • OPINII
Znews
  • ACTUALITATE
  • SOCIETATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TECH
  • AUTO
  • SPORT
  • OPINII

Shein între toxic fashion și must-have

Roxana Ioniță de Roxana Ioniță
26 January 2025
în HEAD, INTERNAȚIONAL, SOCIAL
2

În spatele prețurilor mici și vitezei de achiziționare a produselor se ascund multe. Produsele sunt realizate din substanțe toxice și cancerigene. Muncitorii sunt plătiți prost, iar condițiile sunt grele în fabricile din China. Cu toate astea, tinerii preferă hainele și produsele de pe Shein în locul altor magazine fizice sau chiar online.

Creșterea rapidă a popularității Shein

Shein a devenit în doar câțiva ani unul dintre cei mai mari retaileri de modă din lume. A depășit rivali precum H&M și Zara, care au istorie în piață. Potrivit GlobalData, compania a generat vânzări globale de 36,9 miliarde de dolari în 2024, iar profiturile din Marea Britanie s-au dublat în 2023 și au depășit 24 de milioane de lire sterline.

Brandul atrage cumpărătorii cu prețuri mici și un ritm impresionant de lansare a noilor modele: mii de produse sunt adăugate zilnic. Cu toate acestea, criticile legate de toxicitatea materialelor și practicile de muncă lipsite de etică sunt din ce în ce mai multe.

De ce cumpără Generația Z de pe Shein în continuare?

Pentru mulți tineri, prețul accesibil este factorul decisiv. Emily, o tânără de 21 de ani, cheltuiește lunar 20 de lire sterline pe haine de pe Shein, chiar dacă recunoaște calitatea slabă. Thando Sibenke, o altă clientă fidelă, apreciază varietatea și comoditatea oferite de magazinul online. În schimb, Sophie Wills din Birmingham a declarat că „sunt vremuri grele” și că nu și-ar permite haine de calitate mai bună.  

Articole similare

Atac armat pe plaja Bondi din Sydney

Băsescu cere demisia șefei ÎCCJ după Recorder

Pe de altă parte, unii cumpărători încep să conștientizeze impactul etic al alegerilor lor. Georgina, o tânără de 24 de ani, a spus că s-a oprit din a mai cumpăra de la Shein după ce a citit despre condițiile precare din fabrici: „Nu mă mai simt confortabil să port aceste haine.”

View this post on Instagram

A post shared by znewsro (@znewsro)

Gen Z între etică și social media  

Designerul și academicianul Shazia Saleem subliniază o contradicție în comportamentul Generației Z: deși susțin că sustenabilitatea este importantă pentru ei, presiunea socială de a avea mereu haine noi pentru rețelele sociale îi determină să aleagă opțiuni ieftine, precum Shein.  

Conform lui Louise Deglise-Favre, analist la GlobalData, magazinele online cum sunt Shein, AliExpress sau Temu răspund dorinței consumatorilor de a-și actualiza constant garderoba conform celor mai recente tendințe, dar acest lucru alimentează un consum excesiv și nesustenabil.

Câteva păreri ale tinerilor din România

Adevărul despre condițiile de muncă și toxicitatea produselor 

Fabricile Shein din Guangzhou, China, funcționează fără întrerupere, iar muncitorii sunt plătiți pe bucată, lucrând ore multe pentru salarii mici. Reportaje recente au scos la lumină presiunea constantă resimțită de angajați, alături de condițiile de muncă ce ridică semne de întrebare privind respectarea drepturilor omului.  

Compania a fost implicată în scandaluri în care muncitorii au lăsat mesaje precum „help” direct pe etichetele hainelor. Deși oficialii au susținut că ar fi fost erori de traducere în instrucțiunile de îngrijire, este evident că aceasta pare o scuză necredibilă.

https://twitter.com/UyghurCongress/status/1824415415327441179

Pe lângă aceste probleme, autoritățile din Seul au avertizat cu privire la substanțele toxice și cancerigene găsite în produse vândute de platformele Shein, Temu și AliExpress. Europa încearcă să impună standarde mai stricte, însă consumatorii sunt îndemnați să fie vigilenți. Totodată, în special articolele de vestimentație vândute pe aceste site-uri sunt imitații. De la brand-uri până la modele, toate sunt copiate de la mărci sau magazine mai mari și puse la prețuri ultra-ieftine.

Așa este alimentată industria toxică ultra-fast fashion.

Roxana Ioniță

Roxana Ioniță

Articole Similare

Atac armat pe plaja Bondi din Sydney
ACTUALITATE

Atac armat pe plaja Bondi din Sydney

de Roxana Ioniță
15 December 2025
Băsescu cere demisia șefei ÎCCJ după Recorder
ACTUALITATE

Băsescu cere demisia șefei ÎCCJ după Recorder

de Roxana Ioniță
15 December 2025
Peste 130.000 de oameni cer reformarea urgentă a Legilor Justiției
ACTUALITATE

Peste 130.000 de oameni cer reformarea urgentă a Legilor Justiției

de Ioana Andreea Crăiniciuc
12 December 2025
Încarcă mai multe

Comentarii 2

  1. Pingback: Taxă nouă: +25 de lei pentru coletele tale din afară UE
  2. Pingback: De ce nu ar trebui să cumperi de pe Temu sau alte site-uri similare?

Cele mai noi articole

Senatul adoptă moțiunea AUR împotriva Dianei Buzoianu. PSD i‑a cerut demisia

Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a picat

România pierde definitiv la CEDO procesul intentat de fostul judecător

România, pe ultimul loc în UE la IQ: Cum s-a ajuns aici?

Nicușor Dan: „Statul de drept nu este negociabil”. Mesaj ferm despre justiție, pe fondul protestelor din stradă

Despre noi  •  Contact  •  Politica de confidentialitate

Facebook Instagram Youtube Tiktok

© 2025 Znews.ro

Niciun rezultat
Vezi toate rezultatele
  • ACTUALITATE
    • POLITICĂ
    • ECONOMIE
    • INTERNAȚIONAL
  • SOCIETATE
    • SOCIAL
    • EDUCAȚIE
    • SĂNĂTATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TECH
  • AUTO
  • SPORT
  • OPINII

© 2025 Znews.ro

Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale • Utilizăm cookies sau tehnologii similare pentru a accesa şi a stoca informaţii nesensibile cum ar fi adresa IP. • Prelucrarea datelor dvs. ne permite, de exemplu, să îmbunătăţim experienţa dumneavoastră de utilizator, să măsurăm audienţa site-ului, să afișăm conținut încorporat din rețelele sociale sau să afişăm publicitate personalizată. • Apăsând pe „Accept”, sunteţi de acord cu folosirea de cookies sau tehnologii similare de către New Generation Jurnalism SRL şi partenerii săi.