Znews
  • ACTUALITATE
    • POLITICĂ
    • ECONOMIE
    • INTERNAȚIONAL
  • SOCIETATE
    • SOCIAL
    • EDUCAȚIE
    • SĂNĂTATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TEHNOLOGIE
  • AUTO
  • SPORT
Saturday, November 1, 2025
No Result
View All Result
Znews
  • ACTUALITATE
    • POLITICĂ
    • ECONOMIE
    • INTERNAȚIONAL
  • SOCIETATE
    • SOCIAL
    • EDUCAȚIE
    • SĂNĂTATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TEHNOLOGIE
  • AUTO
  • SPORT
No Result
View All Result
Znews
No Result
View All Result
  • ACTUALITATE
  • SOCIETATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TEHNOLOGIE
  • AUTO
  • SPORT

S-a vândut tot în Botoșani?

by Roxana Ionita
20 September 2025
in SOCIAL
0

Rețeaua de tramvai din municipiul Botoșani, un simbol local al transportului public, a ajuns la final. Înființată în 1991, după o decizie luată încă din 1988 și construită între 1989 și 1991, aceasta a fost singura rețea nouă de tramvai apărută în România după 1989. În septembrie 2025, administrația locală a început demontarea șinelor, urmând ca tramvaiele să fie casate sau vândute la fier vechi.

De la pionierat la falimentul proiectului

Tramvaiele Tatra T4D, achiziționate din Germania și introduse în circulație în 1997, au funcționat până în 2020, când au fost treptat scoase din uz. În ultimii doi ani, șase garnituri au fost puse la vânzare de compania Eltrans, cu un preț minim de 20.000 de lei fără TVA pe unitate.

sursa: Forum MetrouUsor

Planurile de salvare a rețelei au eșuat. Ministerul Dezvoltării organizase o licitație pentru achiziția a 49 de tramvaie destinate mai multor orașe, printre care și Botoșani, însă contractul nu a fost semnat după retragerea producătorului PESA din Polonia. În plus, municipalitatea a ratat un proiect cu fonduri europene pentru modernizarea liniilor 101 și 102, precum și pentru achiziția de tramvaie noi.

Dezasamblare totală și soluții ratate

În lipsa unor alternative, primarul Cosmin Andrei și administrația locală au decis în 2022 desființarea completă a transportului cu tramvaie. Oficialii au explicat că lipsa unei finanțări sigure și a infrastructurii moderne ar fi făcut imposibilă continuarea proiectului.

sursa: Urban Transport Magazine

În timp ce Botoșaniul renunță la tramvaie, alte orașe precum Galați sau Brăila au reușit să atragă fonduri europene și să își reînnoiască infrastructura pe cont propriu, fără a depinde de licitațiile centralizate. Diferența de strategie arată cât de mult au contat deciziile locale în menținerea sau pierderea unor rețele de transport public esențiale.

Astfel, Botoșaniul pierde nu doar o parte din identitatea sa urbană, ci și singura rețea de tramvai construită în România postdecembristă – un proiect care a pornit cu ambiții mari, dar s-a încheiat prin topirea șinelor și casarea garniturilor.

Autor: Roxana Ioniță

Mersul cu tramvaiul este sigur, dar nu tot timpul!
Previous Post

Urmărire ca în filme: un român a rănit grav un polițist în Italia și a fugit furând trei mașini

Next Post

Mai merită să te uiți la „The Witcher”?

Roxana Ionita

Roxana Ionita

Articole Similare

România: Spiritul civic se învaţă cu amenzi de până la 1.000 de lei
HEAD

România: Spiritul civic se învaţă cu amenzi de până la 1.000 de lei

31 October 2025
Catedrala Mântuirii Neamului: Cozi de până la 12 ore și momente de tensiune în rândul pelerinilor
CULTURĂ

Catedrala Mântuirii Neamului: Cozi de până la 12 ore și momente de tensiune în rândul pelerinilor

30 October 2025
Load More

Cele mai citite

Cutremur 6,1 în Turcia: fulgere după șoc, simțit până la Istanbul

28 October 2025

Huiduieli, ținute greșite și donație de 1 milion de euro. Tot ce trebuie să știi despre inaugurarea Catedralei Mântuirii Neamului

27 October 2025

(IM)POSIBIL – un show despre generații și povești de viața

30 October 2025

Nadia Comăneci versus un magistrat. Cine câștigă mai mult?

28 October 2025

Industria hotelieră a crescut 19 %. Totuși, care e problema?

11 October 2025
Znews

© 2025 Znews.ro   |   Despre noi     Contact     Politica de confidentialitate  

Facebook Instagram Youtube Tiktok
No Result
View All Result
  • ACTUALITATE
    • POLITICĂ
    • ECONOMIE
    • INTERNAȚIONAL
  • SOCIETATE
    • SOCIAL
    • EDUCAȚIE
    • SĂNĂTATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TEHNOLOGIE
  • AUTO
  • SPORT

© 2025 Znews.ro

Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale • Utilizăm cookies sau tehnologii similare pentru a accesa şi a stoca informaţii nesensibile cum ar fi adresa IP. • Prelucrarea datelor dvs. ne permite, de exemplu, să îmbunătăţim experienţa dumneavoastră de utilizator, să măsurăm audienţa site-ului, să afișăm conținut încorporat din rețelele sociale sau să afişăm publicitate personalizată. • Apăsând pe „Accept”, sunteţi de acord cu folosirea de cookies sau tehnologii similare de către New Generation Jurnalism SRL şi partenerii săi.Ok