Znews
  • ACTUALITATE
    • POLITICĂ
    • ECONOMIE
    • INTERNAȚIONAL
  • SOCIETATE
    • SOCIAL
    • EDUCAȚIE
    • SĂNĂTATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TEHNOLOGIE
  • AUTO
  • SPORT
Saturday, November 1, 2025
No Result
View All Result
Znews
  • ACTUALITATE
    • POLITICĂ
    • ECONOMIE
    • INTERNAȚIONAL
  • SOCIETATE
    • SOCIAL
    • EDUCAȚIE
    • SĂNĂTATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TEHNOLOGIE
  • AUTO
  • SPORT
No Result
View All Result
Znews
No Result
View All Result
  • ACTUALITATE
  • SOCIETATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TEHNOLOGIE
  • AUTO
  • SPORT

Primul vagon bar-bistro modernizat prin PNRR a fost pus în circulație. Cât costă o cafea sau un sandviș la bord?

by Roxana Ionita
30 September 2025
in ENTERTAINMENT, SOCIAL
1

După ani de întârzieri și critici, CFR Călători marchează o premieră: primul vagon bar-bistro modernizat prin PNRR circulă deja pe ruta București – Brașov. Recondiționat la Remarul Cluj-Napoca și echipat cu servicii moderne de alimentație, noul vagon readuce în legalitate trenurile Intercity, care sunt obligate prin lege să ofere astfel de facilități. Cu toate acestea, compania de stat nu va avea suficiente unități pentru a dota toate trenurile de rang superior, mai ales că din decembrie numărul acestora va crește semnificativ.

Bistro pe șine: primul vagon modernizat circulă deja

CFR Călători a introdus în circulație primul vagon bar-bistro modernizat prin fonduri europene, atașat trenului IC 536/538 care face legătura între București și Brașov. Acesta circulă o zi da, una nu, iar pasagerii pot savura pentru prima dată mese calde, cafea sau vin servite în condiții moderne, cu plată inclusiv prin card.

sursa: Club Feroviar

Serviciile obligatorii care lipseau până acum

Conform Ordinului Ministerului Transporturilor nr. 134/2022, toate trenurile Intercity trebuie să ofere servicii de alimentație publică la bord. CFR Călători a încălcat această regulă luni la rând, operând trenuri fără vagoane bar sau restaurant.

Deși conducerea companiei promitea încă din vară introducerea vagoanelor bistro, primul exemplu a fost livrat abia la final de septembrie. Contractul pentru modernizarea a 10 astfel de vagoane a fost semnat cu Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca în ianuarie 2024, însă până vara viitoare doar aceste zece vor fi gata – un număr insuficient pentru toate trenurile Intercity planificate.

sursa: Club Feroviar

Cerere în creștere, ofertă limitată

Din 14 decembrie, odată cu intrarea în vigoare a noului Mers al Trenurilor, mai multe trenuri Interregio vor fi reclasificate ca Intercity, fără ca durata călătoriei să se schimbe semnificativ. De exemplu, patru din cele cinci perechi zilnice de trenuri pe ruta București – Suceava vor deveni Intercity.

În acest context, cele 10 vagoane bar-bistro nu vor acoperi cererea. CFR Călători ar putea fi nevoită să folosească vagoane de tip BR, care combină jumătate spațiu de bar și jumătate de clasa a doua, pentru a respecta legea și a asigura servicii minime de alimentație.

Cât costă o gustare la bord?

sursa: Club Feroviar

Lista completă a prețurilor pentru mâncărurile calde din noul vagon nu a fost încă publicată, dar tarifele practicate în vagoanele BR oferă o imagine de ansamblu.

  • Sandviș: 10 lei
  • Cafea: 6 lei
  • Vin (750 ml): 45 lei
  • Vin mic (187 ml): 15 lei
  • Bere: 10 – 20 lei

Pe lângă trenul București – Brașov, vagoane bar de tip BR se mai regăsesc în compunerea trenurilor spre Iași, Galați, Sibiu și Timișoara, însă acestea nu oferă aceleași servicii ca un bar-bistro complet modernizat.

Următorul pas: restaurante și la trenurile internaționale

Introducerea unor astfel de vagoane ar fi cu atât mai utilă la trenurile internaționale, precum IR 346/347 Dacia pe ruta București – Viena, unde restaurantul a fost eliminat acum trei ani. Atunci când exista, era mereu plin de clienți, semn că cererea pentru servicii de alimentație feroviară de calitate este reală și constantă.

sursa: Club Feroviar

Modernizarea infrastructurii feroviare și introducerea vagoanelor bistro reprezintă un pas spre normalitate în transportul românesc, dar rămâne de văzut dacă aceste schimbări vor ține pasul cu nevoile reale ale pasagerilor.

Autor: Roxana Ioniță

Orient Express revine în România: opriri la Brașov, Sinaia și București înainte de plecarea spre Istanbul
Previous Post

EA Sports, vândută pentru 47 de miliarde de euro. Cine sunt noii investitori și ce planuri au

Next Post

Rabla 2025 a început: fonduri de 200 de milioane de lei pentru mașini noi, dar emisiile reale ridică semne de întrebare

Roxana Ionita

Roxana Ionita

Articole Similare

România: Spiritul civic se învaţă cu amenzi de până la 1.000 de lei
HEAD

România: Spiritul civic se învaţă cu amenzi de până la 1.000 de lei

31 October 2025
Catedrala Mântuirii Neamului: Cozi de până la 12 ore și momente de tensiune în rândul pelerinilor
CULTURĂ

Catedrala Mântuirii Neamului: Cozi de până la 12 ore și momente de tensiune în rândul pelerinilor

30 October 2025
Load More

Comments 1

  1. Pingback: Orient Express România 2025

Cele mai citite

Cutremur 6,1 în Turcia: fulgere după șoc, simțit până la Istanbul

28 October 2025

Huiduieli, ținute greșite și donație de 1 milion de euro. Tot ce trebuie să știi despre inaugurarea Catedralei Mântuirii Neamului

27 October 2025

(IM)POSIBIL – un show despre generații și povești de viața

30 October 2025

Nadia Comăneci versus un magistrat. Cine câștigă mai mult?

28 October 2025

Industria hotelieră a crescut 19 %. Totuși, care e problema?

11 October 2025
Znews

© 2025 Znews.ro   |   Despre noi     Contact     Politica de confidentialitate  

Facebook Instagram Youtube Tiktok
No Result
View All Result
  • ACTUALITATE
    • POLITICĂ
    • ECONOMIE
    • INTERNAȚIONAL
  • SOCIETATE
    • SOCIAL
    • EDUCAȚIE
    • SĂNĂTATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TEHNOLOGIE
  • AUTO
  • SPORT

© 2025 Znews.ro

Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale • Utilizăm cookies sau tehnologii similare pentru a accesa şi a stoca informaţii nesensibile cum ar fi adresa IP. • Prelucrarea datelor dvs. ne permite, de exemplu, să îmbunătăţim experienţa dumneavoastră de utilizator, să măsurăm audienţa site-ului, să afișăm conținut încorporat din rețelele sociale sau să afişăm publicitate personalizată. • Apăsând pe „Accept”, sunteţi de acord cu folosirea de cookies sau tehnologii similare de către New Generation Jurnalism SRL şi partenerii săi.Ok