Niciun rezultat
Vezi toate rezultatele
Znews
  • ACTUALITATE
    • POLITICĂ
    • ECONOMIE
    • INTERNAȚIONAL
  • SOCIETATE
    • SOCIAL
    • EDUCAȚIE
    • SĂNĂTATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TECH
  • AUTO
  • SPORT
  • OPINII
Znews
  • ACTUALITATE
    • POLITICĂ
    • ECONOMIE
    • INTERNAȚIONAL
  • SOCIETATE
    • SOCIAL
    • EDUCAȚIE
    • SĂNĂTATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TECH
  • AUTO
  • SPORT
  • OPINII
Znews
  • ACTUALITATE
  • SOCIETATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TECH
  • AUTO
  • SPORT
  • OPINII

Masterplanul Velo – cum stă Bucureștiul pe două roți?

Mihnea Golea de Mihnea Golea
13 June 2025
în SĂNĂTATE, SOCIAL
1

Masterplanul Velo, documentul strategic care conturează dezvoltarea infrastructurii pentru biciclete în București, a fost finalizat și urmează să fie supus aprobării Consiliului General. Acesta stabilește un plan până în 2035 pentru realizarea a 565 de kilometri de trasee velo — 150 km de rute principale și 415 km secundare — menite să conecteze locuințele cu locurile de muncă, școlile, instituțiile publice și zonele comerciale.

Importanța masterplanului constă în abordarea unitară și integrată a mobilității urbane durabile, într-un oraș sufocat de trafic auto și cu o rețea velo actuală insuficientă: doar 56,3 km de piste, dintre care multe nu respectă standardele internaționale. În comparație, Amsterdamul are peste 500 km de infrastructură dedicată, Viena se apropie de 1.400 km, iar Berlinul depășește 1.200 km, ceea ce plasează Bucureștiul mult în urma marilor capitale europene.

Rețeaua propusă va acoperi peste 200 km² din oraș și va integra piste largi pe traseele principale, cu conexiuni sigure către zonele periferice. Traseele secundare, cu lățimi între 1 și 2 metri, vor colecta fluxul din cartiere și îl vor direcționa către rutele principale. Pistele vor fi protejate de traficul auto, fie prin marcaje, fie prin delimitări fizice, și vor include soluții precum benzi ciclabile, străzi prioritare pentru bicicliști și zone cu trafic partajat.

În ciuda acestui plan ambițios, anunțul oficial nu oferă detalii tehnice despre implementare, iar societatea civilă avertizează că, pentru a fi viabil, proiectul trebuie să respecte standarde clare de siguranță și funcționalitate. Urmează etapa studiilor de fezabilitate și colaborarea cu cele șase primării de sector pentru implementare.


DE CE E IMPORTANT?

Mobilitate: bicicleta oferă o alternativă ecologică într-un oraș blocat de trafic.

Articole similare

Presa reacționează: mii de jurnaliști și ONG-uri denunță atacurile la adresa Recorder

Salarii înghețate și tăieri anunțate: sindicatele cer ajutorul președintelui României

Sănătate: reduce poluarea, zgomotul și sedentarismul.

Acces: leagă cartierele de centru și zonele-cheie, inclusiv pentru cei fără mașină.

Aliniere: apropie Bucureștiul de standardele europene de transport urban.


CUM SE COMPARĂ CAPITALA CU ALTE ORAȘE EUROPENE?

  • București are doar 56 km – foarte puțin comparativ cu capitalelor din UE.
  • Sofia are o rețea puțin mai extinsă (~65 km) și proiecte de dezvoltare.
  • Budapesta stă ceva mai bine, cu ~200 km, deși rețeaua nu este complet coerentă.
  • Belgrad are în jur de 65–100 km, dar multe sunt prost întreținute și izolate.
  • Viena și Paris sunt lideri: au între 1 000 și aproape 2 000 km de rețele bici – exemple europene de infrastructură solidă și în continuă dezvoltare.
View this post on Instagram

A post shared by znewsro (@znewsro)

Autor: Mihnea Golea

Mihnea Golea

Mihnea Golea

Articole Similare

Presa reacționează: mii de jurnaliști și ONG-uri denunță atacurile la adresa Recorder
ACTUALITATE

Presa reacționează: mii de jurnaliști și ONG-uri denunță atacurile la adresa Recorder

de Sebastian Bănicioiu
18 December 2025
Salarii înghețate și tăieri anunțate: sindicatele cer ajutorul președintelui României
ACTUALITATE

Salarii înghețate și tăieri anunțate: sindicatele cer ajutorul președintelui României

de Sebastian Bănicioiu
18 December 2025
Oficiul pentru Drepturile de Autor fuzionat cu Ministerul Culturii
ACTUALITATE

Oficiul pentru Drepturile de Autor fuzionat cu Ministerul Culturii

de Roxana Ioniță
18 December 2025
Încarcă mai multe

Comentarii 1

  1. Pingback: Turul României 2025

Cele mai noi articole

Statul greșește, românul plătește: CEDO obligă România să plătească 9.705 € lui Danileț

Diana Șoșoacă vrea să se împace cu George Simion și să unească forțele suveraniste

Examen cu 10? Guvernul răsplătește performanța cu până la 5.000 de lei

Haos în Bruxelles: 10.000 de fermieri blochează orașul în ziua summitului UE

Nicușor Dan, primit de Regele Charles la Palatul Buckingham. Final de turneu diplomatic pentru președintele României

Despre noi  •  Contact  •  Politica de confidentialitate

Facebook Instagram Youtube Tiktok

© 2025 Znews.ro

Niciun rezultat
Vezi toate rezultatele
  • ACTUALITATE
    • POLITICĂ
    • ECONOMIE
    • INTERNAȚIONAL
  • SOCIETATE
    • SOCIAL
    • EDUCAȚIE
    • SĂNĂTATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TECH
  • AUTO
  • SPORT
  • OPINII

© 2025 Znews.ro

Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale • Utilizăm cookies sau tehnologii similare pentru a accesa şi a stoca informaţii nesensibile cum ar fi adresa IP. • Prelucrarea datelor dvs. ne permite, de exemplu, să îmbunătăţim experienţa dumneavoastră de utilizator, să măsurăm audienţa site-ului, să afișăm conținut încorporat din rețelele sociale sau să afişăm publicitate personalizată. • Apăsând pe „Accept”, sunteţi de acord cu folosirea de cookies sau tehnologii similare de către New Generation Jurnalism SRL şi partenerii săi.