Znews
  • ACTUALITATE
    • POLITICĂ
    • ECONOMIE
    • INTERNAȚIONAL
  • SOCIETATE
    • SOCIAL
    • EDUCAȚIE
    • SĂNĂTATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TEHNOLOGIE
  • AUTO
  • SPORT
Friday, October 31, 2025
No Result
View All Result
Znews
  • ACTUALITATE
    • POLITICĂ
    • ECONOMIE
    • INTERNAȚIONAL
  • SOCIETATE
    • SOCIAL
    • EDUCAȚIE
    • SĂNĂTATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TEHNOLOGIE
  • AUTO
  • SPORT
No Result
View All Result
Znews
No Result
View All Result
  • ACTUALITATE
  • SOCIETATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TEHNOLOGIE
  • AUTO
  • SPORT

Locomotivele electrice ale CFR Călători, scoase de pe șine din 7 octombrie. Datoriile uriașe lasă trenurile fără curent

by Roxana Ionita
6 October 2025
in HEAD, SOCIAL
0

CFR Călători se confruntă cu cea mai gravă criză din ultimii ani: în lipsa achitării datoriilor la energia electrică, locomotivele electrice nu vor mai avea acces la infrastructura feroviară națională. Măsura, programată să intre în vigoare din 7 octombrie 2025, ar putea paraliza transportul feroviar de lung parcurs și afecta grav mobilitatea pasagerilor, întrucât majoritatea trenurilor de pe magistralele principale circulă cu tracțiune electrică.

CFR Călători rămâne fără curent: acces interzis pe rețeaua electrificată

CFR Călători riscă să își oprească locomotivele electrice în depouri după ce SC Electrificare CFR SA a notificat oficial compania că, din 7 octombrie 2025, le va retrage dreptul de acces la infrastructura feroviară electrificată. Decizia vine din cauza neachitării facturilor la energia de tracțiune acumulate în ultimele luni.

Potrivit documentului trimis către Compania Națională de Căi Ferate CFR SA și către CFR Călători, operatorul de stat a achitat doar parțial facturile din martie, aprilie, mai, iulie, august și septembrie, încălcând clauzele contractuale.

sursa: Economedia

Trenurile electrice, blocate în depouri

Dacă măsura va intra în vigoare, trenurile operate de CFR Călători vor putea fi remorcate doar de locomotive diesel, ceea ce ar limita drastic capacitatea companiei de a-și menține programul actual.

Deși doar aproximativ 40% din rețeaua feroviară a României este electrificată, pe majoritatea magistralelor principale se folosește tracțiunea electrică. Interzicerea accesului locomotivelor electrice ar avea, prin urmare, un impact semnificativ asupra transportului pe distanțe lungi, dar și asupra trenurilor regionale.

Criză repetată pentru CFR Călători

Amenințările privind restricționarea accesului trenurilor CFR Călători nu sunt o noutate. În august, CNCF CFR SA a transmis că va interzice circulația trenurilor Regio din 1 septembrie și a celor Interregio din 1 octombrie, din cauza datoriilor de peste 41,4 milioane de lei la plata Tarifului pentru Utilizarea Infrastructurii.

sursa: Economedia

Deși s-a ajuns atunci la o soluție de compromis pentru plata datoriilor, operatorul nu și-a respectat termenele. O nouă listă cu trenurile care urmau să fie suspendate a fost emisă, dar măsura a fost amânată în ultimul moment, după ce compania a achitat doar parțial sumele restante.

Acum, însă, situația este și mai gravă: CFR Călători nu dispune de fonduri nici pentru plata salariilor din ultimele luni ale anului, nici pentru achitarea datoriilor către Electrificare CFR și CNCF CFR SA.

Sindicatele cer intervenția Guvernului

Liderul Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari, Rodrigo Maxim, a anunțat că va ridica problema în Consiliul Economic și Social (CES) și va solicita aviz negativ pentru proiectul de rectificare bugetară.

El a amintit și de negocierile eșuate privind plata în rate a datoriilor către CNCF CFR SA, subliniind că, fără o intervenție urgentă a Guvernului, compania de stat se îndreaptă spre un blocaj operațional total.

sursa: Romania TV

Ce urmează?

Până la 7 octombrie, conducerea CFR Călători are la dispoziție doar câteva zile pentru a găsi o soluție de plată sau pentru a obține un sprijin financiar de urgență. În caz contrar, transportul feroviar de pasageri din România riscă să intre într-o criză fără precedent, cu trenuri anulate, întârzieri masive și pierderi uriașe pentru operatorul de stat.

Autor: Roxana Ioniță

Previous Post

Când devin obligatorii cauciucurile de iarnă în România și ce amenzi riscă șoferii fără ele?

Next Post

Cine a furat Crăciunul? Ce a făcut să dispară magia de altădată

Roxana Ionita

Roxana Ionita

Articole Similare

România: Spiritul civic se învaţă cu amenzi de până la 1.000 de lei
HEAD

România: Spiritul civic se învaţă cu amenzi de până la 1.000 de lei

31 October 2025
Catedrala Mântuirii Neamului: Cozi de până la 12 ore și momente de tensiune în rândul pelerinilor
CULTURĂ

Catedrala Mântuirii Neamului: Cozi de până la 12 ore și momente de tensiune în rândul pelerinilor

30 October 2025
Load More

Cele mai citite

Cutremur 6,1 în Turcia: fulgere după șoc, simțit până la Istanbul

28 October 2025

Huiduieli, ținute greșite și donație de 1 milion de euro. Tot ce trebuie să știi despre inaugurarea Catedralei Mântuirii Neamului

27 October 2025

(IM)POSIBIL – un show despre generații și povești de viața

30 October 2025

Nadia Comăneci versus un magistrat. Cine câștigă mai mult?

28 October 2025

Industria hotelieră a crescut 19 %. Totuși, care e problema?

11 October 2025
Znews

© 2025 Znews.ro   |   Despre noi     Contact     Politica de confidentialitate  

Facebook Instagram Youtube Tiktok
No Result
View All Result
  • ACTUALITATE
    • POLITICĂ
    • ECONOMIE
    • INTERNAȚIONAL
  • SOCIETATE
    • SOCIAL
    • EDUCAȚIE
    • SĂNĂTATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TEHNOLOGIE
  • AUTO
  • SPORT

© 2025 Znews.ro

Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale • Utilizăm cookies sau tehnologii similare pentru a accesa şi a stoca informaţii nesensibile cum ar fi adresa IP. • Prelucrarea datelor dvs. ne permite, de exemplu, să îmbunătăţim experienţa dumneavoastră de utilizator, să măsurăm audienţa site-ului, să afișăm conținut încorporat din rețelele sociale sau să afişăm publicitate personalizată. • Apăsând pe „Accept”, sunteţi de acord cu folosirea de cookies sau tehnologii similare de către New Generation Jurnalism SRL şi partenerii săi.Ok