Elevii folosesc deja inteligența artificială, dar nu știu că informațiile trebuie verificate. Profesorii trebuie să integreze AI în școli.
Profesorii trebuie să ducă tehnologia în școli
Daniel David a declarat la Digi24:
„Mă tem că dacă nu începem să folosim ca profesori Inteligența Artificială, nu îi învățăm pe copii cum să o folosească, vom pierde avantaje competitive. Dar, în același timp, nici nu putem să mizăm totul pe Inteligența Artificială, fiindcă încep să apară după aceea o mulțime de alte probleme educaționale și psihologice.”
Ministrul subliniază că profesorii sunt conștienți că tehnologia trebuie adusă în școli, dar se tem. Trebuie să fie implementată treptat și cu siguranța elevilor asigurată.

Elevii folosesc AI, dar nu știu să verifice informațiile
„M-am văzut cu foarte mulți copii la nivel de liceu, și i-am întrebat dacă folosesc Inteligența Artificială, ce sisteme folosesc. Mulți îmi spuneau că folosesc. Și i-am întrebat dacă știu ce înseamnă halucinație, ce înseamnă iluzia pe care o are sistemul de Inteligență Artificială. Nu știau. Deci, ei luau practic răspunsurile pe care le oferea un chatbot, dar nu i-a învățat nimeni că acele informații trebuie verificate, chiar dacă le dă un sistem de Inteligență Artificială”, a adăugat Daniel David.
Aceasta arată nevoia urgentă de educație digitală care să învețe elevii să nu accepte automat informațiile generate de AI.

AI integrată în curriculumul liceal
„Aceste lucruri trebuie să le ducem treptat în curriculum, în interacțiunea pe care o avem cu profesorii. Sunt foarte multe proiecte de Inteligență Artificială, zeci cred, pe care le avem derulate în școli și în universități. Avem, spre exemplu, un nou curriculum la nivel de liceu – componenta de tehnologie încurajată ca o metodă transversală de predare pentru diverse materii”, a spus ministrul.
Daniel David insistă că evitarea tehnologiei ar însemna pierderea avantajelor competitive pentru elevi și pentru țară.
Autor: Roxana Ioniță


