Bucureștiul este printre cele mai nesigure orașe europene pentru elevi

Capitala este pe locul 34 din 36 în clasamentul european al străzilor școlare și pistelor de biciclete. În București nu există nicio stradă școlară amenajată, în ciuda celor 169 de școli primare. Doar 25% din rețeaua rutieră are limită de viteză de 30 km/h, comparativ cu aproape 90% în Paris.

Bucureștiul este printre cele mai nesigure orașe europene pentru elevi

Ce înseamnă un oraș prietenos copiilor?

Un oraș „child-friendly” înseamnă:

  • străzi școlare sigure,
  • trotuare și piste de biciclete funcționale,
  • acces facil și sigur la transport public,
  • mai puține mașini în jurul școlilor,
  • și locuri verzi pentru recreere în proximitatea cartierelor.

Ce ar trebui schimbat?

În ciuda acestei poziții modeste, experții de la 2Celsius susțin că orașul are potențial real pentru o transformare accelerată în următorii trei ani.

  • generalizarea limitei de 30 km/h pe toate străzile secundare şi în jurul şcolilor;
  • 30 de „străzi școlare” = străzi din jurul școlilor închise traficului auto (total sau parțial), pentru ca elevii să poată ajunge în siguranță pe jos sau cu bicicleta;
  • 100 km de piste protejate = piste speciale pentru biciclete, separate fizic de mașini (cu borduri, stâlpi sau spațiu verde), care leagă școlile, parcurile și stațiile de metrou.

Infrastructura pentru biciclete: promisiuni nerealizate

Deși în 2008 și 2010 au fost amenajați 122 km de piste pentru biciclete, majoritatea au fost închise în 2012 de Poliția Rutieră din cauza neconformităților.

București are acum 56 km de piste de biciclete, dar peste jumătate sunt nefuncționale. Primăria vrea să ajungă la 415 km până în 2035.

google logo Urmărește știrile znews.ro și pe Google News

RECOMANDATE