Record de audiență la Eurovision: 166 de milioane de telespectatori în 37 de țări

Eurovision 2025 a atins noi recorduri de audiență și implicare digitală, confirmându-și statutul de cel mai urmărit concurs muzical din lume, cu 166 de milioane de telespectatori și sute de milioane de vizualizări pe rețelele sociale.

Record de audiență la Eurovision: 166 de milioane de telespectatori în 37 de țări

Foto: Corinne Cumming/EBU

CELE MAI MARI AUDIENȚE DIN 2004 ÎNCOACE

Concursul Eurovision și-a reconfirmat statutul de cel mai mare show muzical televizat din lume, atrăgând 166 de milioane de telespectatori din 37 de țări, o creștere cu trei milioane față de ediția anterioară, potrivit Uniunii Europene de Radio și Televiziune (EBU).

Foto: Corinne Cumming/EBU

Finala din 17 mai, câștigată de contratenorul austriac JJ, a înregistrat cea mai mare cotă de audiență din 2004 încoace – 47,7%, atingând un impresionant 60,4% în rândul tinerilor între 15 și 24 de ani.

„Într-un peisaj mediatic fragmentat, ESC se remarcă drept un eveniment global unic, care readuce telespectatorii la televiziunea în direct și, totodată, se extinde pe platforme digitale, ajungând la noile generații în moduri inovatoare”, a declarat Martin Green, directorul concursului.

Finala a avut cote de audiențe foarte mari

În 19 dintre cele 37 de piețe europene, finala a depășit o cotă de audiență de 50%. Islanda a fost lider detașat, cu o cotă de 97,8%, urmată de Finlanda (90,5%), Suedia (89,6%), Norvegia (85,4%) și Danemarca (75,1%). În Franța, unde Louane nu a obținut un rezultat notabil, cota de piață a fost totuși de 40%, un record pentru această țară. În Țările de Jos și Elveția germanofonă, interesul a fost de asemenea ridicat, cu cote de 75,1% și 74,2%.

Cifre în creștere pe social media

Pe plan digital, concursul a cunoscut un succes spectaculos. „Impactul muzical în creștere al concursului este incontestabil, melodiile rezonând în topurile globale de streaming și inspirând fanii din întreaga lume”, a adăugat Green. Între 1 ianuarie și 24 mai 2025, pe TikTok s-au înregistrat 748,5 milioane de vizualizări video, în creștere cu 3% față de anul trecut, iar pe Instagram, Eurovision a cumulat 969 de milioane de vizualizări pentru reels, postări și story-uri. Potrivit EBU, implicarea publicului pe toate platformele – inclusiv Facebook și YouTube – a atins niveluri record.

Autor: Mihnea Golea

google logo Urmărește știrile znews.ro și pe Google News

RECOMANDATE