Niciun rezultat
Vezi toate rezultatele
Znews
  • ACTUALITATE
    • POLITICĂ
    • ECONOMIE
    • INTERNAȚIONAL
  • SOCIETATE
    • SOCIAL
    • EDUCAȚIE
    • SĂNĂTATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TECH
  • AUTO
  • SPORT
  • OPINII
Znews
  • ACTUALITATE
    • POLITICĂ
    • ECONOMIE
    • INTERNAȚIONAL
  • SOCIETATE
    • SOCIAL
    • EDUCAȚIE
    • SĂNĂTATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TECH
  • AUTO
  • SPORT
  • OPINII
Znews
  • ACTUALITATE
  • SOCIETATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TECH
  • AUTO
  • SPORT
  • OPINII

UE dă înapoi la interdicția totală: ce se schimbă, de fapt, pentru mașinile după 2035

Sebastian Bănicioiu de Sebastian Bănicioiu
17 December 2025
în AUTO
0

Planul din 2035 nu mai înseamnă „zero emisii”

Comisia Europeană a confirmat că va modifica legislația care prevedea ca, din 2035, toate autoturismele și autoutilitarele noi vândute în UE să aibă emisii zero.

Noua propunere coboară pragul de la 100% la 90%, ceea ce înseamnă că nu toate mașinile noi vor trebui să fie complet nepoluante. Practic, dispare obiectivul strict de „zero emisii”, fiind înlocuit cu o reducere de 90%.

Ce tipuri de mașini vor mai fi permise după 2035

În varianta aflată acum pe masa negocierilor, după 2035 vor putea fi comercializate și:

  • mașini hibride, inclusiv plug-in
  • vehicule cu extensie de autonomie
  • în anumite condiții, motoare cu ardere internă

Diferența este că aceste modele vor intra în cei 10% „permisi”, care trebuie compensați prin măsuri ecologice aplicate în producție.

Articole similare

Cum poți lua permisul de categoria B fără examen teoretic: lege adoptată în Senat

Dacia C-Neo 2026: primele imagini, detalii și prețuri

Cum se „compensează” cele 10 procente

Pentru mașinile care nu sunt complet electrice, producătorii vor fi obligați să compenseze impactul asupra mediului prin soluții considerate curate, precum:

  • utilizarea de oțel verde produs în Europa
  • folosirea de biocombustibili sau combustibili alternativi
  • optimizarea proceselor industriale din fabrici

Obiectivul este ca impactul total asupra mediului să rămână în limitele stabilite de UE.

Relaxări și pentru autoutilitare

Schimbările nu vizează doar autoturismele. Bruxelles-ul a decis să relaxeze și țintele pentru autoutilitare electrice, reducând obiectivul de scădere a emisiilor până în 2030 de la 50% la 40%.

Această decizie vine pe fondul dificultăților întâmpinate de producători în electrificarea completă a segmentului comercial.

Presiuni politice și lobby industrial

Modificarea planului este rezultatul unui lobby intens din partea unor state membre cheie, în special Germania și Italia. Cancelarul german Friedrich Merz și premierul italian Giorgia Meloni au cerut explicit flexibilizarea regulilor.

Măsura este considerată o victorie pentru industria auto europeană, aflată sub presiune din cauza costurilor mari, a tranziției accelerate și a competiției puternice din partea producătorilor chinezi.

Critici dure din partea Verzilor

Verzii din Parlamentul European au criticat dur propunerea, susținând că UE slăbește una dintre cele mai importante politici de reducere a emisiilor.

În opinia lor, flexibilizarea riscă să întârzie tranziția reală către mobilitatea verde și să compromită obiectivele climatice asumate.

Miza reală: mașini electrice accesibile

Dincolo de dispute politice, Comisia recunoaște o problemă majoră: prețul mașinilor electrice.

Pentru a stimula producția de modele mai mici și mai accesibile, UE introduce așa-numitele „super-credite”. Producătorii care lansează mașini electrice compacte înainte de 2035 vor fi avantajați în calculul emisiilor, fiind încurajați să aducă pe piață vehicule mai ieftine.

Presiune și pe companii, nu doar pe producători

Noile propuneri prevăd și ținte obligatorii pentru flotele de firmă, astfel încât marile companii să achiziționeze mai multe mașini cu emisii scăzute.

În plus, Uniunea Europeană investește 1,8 miliarde de euro pentru mutarea producției de baterii în Europa, reducând dependența de Asia.

Industria auto, un pilon economic sub presiune

Industria auto reprezintă aproximativ 7% din PIB-ul UE și asigură 14 milioane de locuri de muncă.

În acest context, orice schimbare de direcție are efecte economice majore. Deja, un mare producător european a anunțat închiderea unei fabrici din Germania, iar impactul se resimte inclusiv în România, puternic conectată la lanțurile industriale germane.

Ce urmează

Deocamdată, toate aceste modificări sunt propuneri. Negocierile dintre statele membre se anunță dificile, iar rezultatul final va decide dacă UE păstrează ambiția climatică inițială sau alege o tranziție mai lentă, dar mai realistă economic.

Sebastian Bănicioiu

Sebastian Bănicioiu

Student și jurnalist la început de drum, cu umor, pasionat de sport și cu o obsesie simpatică pentru detalii. #genzeu

Articole Similare

Cum poți lua permisul de categoria B fără examen teoretic: lege adoptată în Senat
ACTUALITATE

Cum poți lua permisul de categoria B fără examen teoretic: lege adoptată în Senat

de Sebastian Bănicioiu
26 November 2025
Dacia C-Neo 2026: primele imagini, detalii și prețuri
ACTUALITATE

Dacia C-Neo 2026: primele imagini, detalii și prețuri

de Roxana Ioniță
26 November 2025
Concurs unic în România: premiul este o mașină care nu pornește
AUTO

Concurs unic în România: premiul este o mașină care nu pornește

de Suheila Ismail
24 November 2025
Încarcă mai multe

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Cele mai noi articole

UE dă înapoi la interdicția totală: ce se schimbă, de fapt, pentru mașinile după 2035

Nicușor Dan contestă la CCR „Legea Novak”. De ce pragul de 40% sportivi români riscă să fie neconstituțional

Constanța fără transport public: conflict deschis între șoferii CT Bus și conducerea companiei

Nicolae Grigorescu rescrie istoria artei sacre: o icoană vândută cu 90.000 de euro la licitație

Cine a câștigat MasterChef 2025?

Despre noi  •  Contact  •  Politica de confidentialitate

Facebook Instagram Youtube Tiktok

© 2025 Znews.ro

Niciun rezultat
Vezi toate rezultatele
  • ACTUALITATE
    • POLITICĂ
    • ECONOMIE
    • INTERNAȚIONAL
  • SOCIETATE
    • SOCIAL
    • EDUCAȚIE
    • SĂNĂTATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TECH
  • AUTO
  • SPORT
  • OPINII

© 2025 Znews.ro

Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale • Utilizăm cookies sau tehnologii similare pentru a accesa şi a stoca informaţii nesensibile cum ar fi adresa IP. • Prelucrarea datelor dvs. ne permite, de exemplu, să îmbunătăţim experienţa dumneavoastră de utilizator, să măsurăm audienţa site-ului, să afișăm conținut încorporat din rețelele sociale sau să afişăm publicitate personalizată. • Apăsând pe „Accept”, sunteţi de acord cu folosirea de cookies sau tehnologii similare de către New Generation Jurnalism SRL şi partenerii săi.