Începând cu 1 septembrie 2025, șoferii români vor resimți o creștere semnificativă a taxelor auto, în urma implementării noii grile de impozitare diferențiată, bazată pe norma de poluare a vehiculului.
Cei mai afectați vor fi șoferii de mașini vechi, de 15–20 de ani, iar impozitul ar putea să se tripleze: cu cât poluezi mai mult, cu atât vei plăti mai mult. Scopul acestei măsuri este de a încuraja achiziționarea de mașini electrice și de a reduce emisiile de CO₂.
Exemplu concret: Dacia Logan Euro 6
Pentru un autoturism Dacia Logan cu normă de poluare Euro 6 și motor de aproximativ 1.000 cmc, impozitul anual va crește de la 40 de lei la peste 80 de lei. Această majorare face parte dintr-o serie de ajustări care vizează vehiculele cu emisii mai mari.
Cum se aplică noua grilă de impozitare?
Noua grilă stabilește impozite mai mari pentru vehiculele care poluează mai mult:
- Mașini electrice: aproximativ 80 de lei pe an
- Mașini hibrid: impozit intermediar
- Mașini Euro 6: impozit de aproximativ 120 de lei pe an
- Mașini Euro 4: impozit între 150 și 285 de lei pe an, în funcție de cilindrii.
- Aceste măsuri sunt implementate pentru a reduce emisiile de CO₂ și pentru a încuraja achiziționarea de vehicule mai puțin poluante.
Normele Euro arată cât de mult poluează o mașină: Euro 1 e cea mai veche (1992 – 1996) Euro 6 (2015 – prezente) cea mai curată în prezent. Cu cât numărul e mai mare, cu atât mașina poluează mai puțin și impozitul este mai mic.
Alte taxe auto în creștere
Pe lângă impozitul auto, șoferii vor resimți și alte majorări:
- Rovinieta: tariful anual crește de la 28 de euro la 50 de euro
- Taxele de pod: de exemplu, trecerea podului Fetești-Cernavodă va costa 19 lei, față de 13 lei anterior
- Amenzi pentru lipsa rovinietei: vor varia între 500 și 1.000 de lei


