România a semnat recent două contracte majore de infrastructură, în valoare totală de peste 10 miliarde lei, atribuite firmelor controlate de Dorinel Umbrărescu. Aceste proiecte vor contribui la conectarea Moldovei cu Dobrogea, facilitând transportul rapid între regiunile estice ale țării.
Lotul montan al A8
Segmentul Grinţieş – Pipirig (31,5 km) este considerat cel mai dificil lot al Autostrăzii A8, care leagă Transilvania de Moldova.
- Include 16 tuneluri și aproximativ 60 de poduri și viaducte, cel mai lung pod având 1.275 m peste râul Bistrița.
- Valoarea contractului: 5,97 miliarde lei, incluzând proiectarea și execuția lucrărilor.
- Complexitatea ridicată se datorează terenului montan și lucrărilor tehnice complexe.
Drumul expres Focșani–Brăila
Cu 73,5 km, acesta este cel mai lung drum expres atribuit într-un singur contract. Valoarea proiectului: 4,29 miliarde lei.
Proiectul include:
- 57 de poduri și viaducte
- 6 noduri rutiere (inclusiv legătura cu A7 și Podul de la Brăila)
- 2 parcări și un spațiu de servicii cu benzinărie și zonă de alimentație publică.
Drumul expres va asigura conexiunea dintre Autostrada Moldovei (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila – Galați, dar și legătura mai departe spre Tulcea și Constanța.
Impact și provocări
- Proiectele însumează 105 km de infrastructură de mare viteză, creând legături rapide și sigure între regiunile estice.
- Tronsonul montan A8 presupune provocări tehnice majore: tuneluri, viaducte și poduri complexe.
- Finanțarea provine din fonduri europene și buget de stat.
 
			 
    	
