O plecare forțată, într-un moment delicat
Donatella Versace, imaginea iconică a casei de modă fondate de fratele său, Gianni, a fost înlăturată luna trecută din funcția de director creativ, după 28 de ani în care a impus o viziune stilistică recognoscibilă la nivel global. Potrivit Daily Mail, decizia face parte dintr-un plan mai amplu ce vizează vânzarea Versace către grupul Prada, în urma pierderilor suferite în pandemie.

Surse din industrie susțin că Donatella a fost exclusă din negocierile privind viitorul companiei, fiind îndepărtată într-un mod pe care apropiații îl descriu drept „vicios și tulburător”.
Tensiuni interne și val de concedieri
Odată cu plecarea Donatellei, noul director creativ Dario Vitale (fost director la Miu Miu) a preluat frâiele, iar compania a trecut printr-o serie de concedieri masive. Angajați vechi și loiali au fost înlăturați fără explicații, sursele descriu o atmosferă de revoltă și demoralizare totală.
„Totul s-a schimbat. Pe vremea Donatellei era energie, acum e confuzie și teamă”, a declarat un angajat sub protecția anonimatului. Deciziile radicale ar fi fost luate la inițiativa CEO-ului Emanuelle Gintzburger.
Un nou rol cu mai puțină influență
Într-un comunicat oficial, Versace a anunțat că Donatella va deveni ambasador global al brandului începând cu 1 aprilie 2025, rol limitat la proiecte caritabile. Un gest mai degrabă simbolic, care marchează o tranziție clară spre o conducere nouă.

„A fost onoarea vieții mele să duc mai departe moștenirea fratelui meu, Gianni. Sper că am păstrat o parte din spiritul și forța lui”, a spus Donatella, care are acum 69 de ani.
Totuși, în culisele industriei modei se vorbește despre o eventuală revenire. Dacă vânzarea către Prada se finalizează, Donatella ar putea fi readusă în poziție de putere. Miuccia Prada, fondatoarea brandului rival, este cunoscută ca o admiratoare a Donatellei, iar o colaborare între cele două ar putea redefini viitorul Versace.
 
			 
    	
