Niciun rezultat
Vezi toate rezultatele
Znews
  • ACTUALITATE
    • POLITICĂ
    • ECONOMIE
    • INTERNAȚIONAL
  • SOCIETATE
    • SOCIAL
    • EDUCAȚIE
    • SĂNĂTATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TECH
  • AUTO
  • SPORT
  • OPINII
Znews
  • ACTUALITATE
    • POLITICĂ
    • ECONOMIE
    • INTERNAȚIONAL
  • SOCIETATE
    • SOCIAL
    • EDUCAȚIE
    • SĂNĂTATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TECH
  • AUTO
  • SPORT
  • OPINII
Znews
  • ACTUALITATE
  • SOCIETATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TECH
  • AUTO
  • SPORT
  • OPINII

Locomotivele electrice ale CFR Călători, scoase de pe șine din 7 octombrie. Datoriile uriașe lasă trenurile fără curent

Roxana Ioniță de Roxana Ioniță
6 October 2025
în HEAD, SOCIAL
0

CFR Călători se confruntă cu cea mai gravă criză din ultimii ani: în lipsa achitării datoriilor la energia electrică, locomotivele electrice nu vor mai avea acces la infrastructura feroviară națională. Măsura, programată să intre în vigoare din 7 octombrie 2025, ar putea paraliza transportul feroviar de lung parcurs și afecta grav mobilitatea pasagerilor, întrucât majoritatea trenurilor de pe magistralele principale circulă cu tracțiune electrică.

CFR Călători rămâne fără curent: acces interzis pe rețeaua electrificată

CFR Călători riscă să își oprească locomotivele electrice în depouri după ce SC Electrificare CFR SA a notificat oficial compania că, din 7 octombrie 2025, le va retrage dreptul de acces la infrastructura feroviară electrificată. Decizia vine din cauza neachitării facturilor la energia de tracțiune acumulate în ultimele luni.

Potrivit documentului trimis către Compania Națională de Căi Ferate CFR SA și către CFR Călători, operatorul de stat a achitat doar parțial facturile din martie, aprilie, mai, iulie, august și septembrie, încălcând clauzele contractuale.

sursa: Economedia

Trenurile electrice, blocate în depouri

Dacă măsura va intra în vigoare, trenurile operate de CFR Călători vor putea fi remorcate doar de locomotive diesel, ceea ce ar limita drastic capacitatea companiei de a-și menține programul actual.

Articole similare

Avort gratuit peste graniță? Parlamentul European a votat un mecanism fără precedent pentru femeile din UE

Presa reacționează: mii de jurnaliști și ONG-uri denunță atacurile la adresa Recorder

Deși doar aproximativ 40% din rețeaua feroviară a României este electrificată, pe majoritatea magistralelor principale se folosește tracțiunea electrică. Interzicerea accesului locomotivelor electrice ar avea, prin urmare, un impact semnificativ asupra transportului pe distanțe lungi, dar și asupra trenurilor regionale.

Criză repetată pentru CFR Călători

Amenințările privind restricționarea accesului trenurilor CFR Călători nu sunt o noutate. În august, CNCF CFR SA a transmis că va interzice circulația trenurilor Regio din 1 septembrie și a celor Interregio din 1 octombrie, din cauza datoriilor de peste 41,4 milioane de lei la plata Tarifului pentru Utilizarea Infrastructurii.

sursa: Economedia

Deși s-a ajuns atunci la o soluție de compromis pentru plata datoriilor, operatorul nu și-a respectat termenele. O nouă listă cu trenurile care urmau să fie suspendate a fost emisă, dar măsura a fost amânată în ultimul moment, după ce compania a achitat doar parțial sumele restante.

Acum, însă, situația este și mai gravă: CFR Călători nu dispune de fonduri nici pentru plata salariilor din ultimele luni ale anului, nici pentru achitarea datoriilor către Electrificare CFR și CNCF CFR SA.

Sindicatele cer intervenția Guvernului

Liderul Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari, Rodrigo Maxim, a anunțat că va ridica problema în Consiliul Economic și Social (CES) și va solicita aviz negativ pentru proiectul de rectificare bugetară.

El a amintit și de negocierile eșuate privind plata în rate a datoriilor către CNCF CFR SA, subliniind că, fără o intervenție urgentă a Guvernului, compania de stat se îndreaptă spre un blocaj operațional total.

sursa: Romania TV

Ce urmează?

Până la 7 octombrie, conducerea CFR Călători are la dispoziție doar câteva zile pentru a găsi o soluție de plată sau pentru a obține un sprijin financiar de urgență. În caz contrar, transportul feroviar de pasageri din România riscă să intre într-o criză fără precedent, cu trenuri anulate, întârzieri masive și pierderi uriașe pentru operatorul de stat.

Autor: Roxana Ioniță

Roxana Ioniță

Roxana Ioniță

Articole Similare

Avort gratuit peste graniță? Parlamentul European a votat un mecanism fără precedent pentru femeile din UE
ACTUALITATE

Avort gratuit peste graniță? Parlamentul European a votat un mecanism fără precedent pentru femeile din UE

de Sebastian Bănicioiu
19 December 2025
Presa reacționează: mii de jurnaliști și ONG-uri denunță atacurile la adresa Recorder
ACTUALITATE

Presa reacționează: mii de jurnaliști și ONG-uri denunță atacurile la adresa Recorder

de Sebastian Bănicioiu
18 December 2025
Salarii înghețate și tăieri anunțate: sindicatele cer ajutorul președintelui României
ACTUALITATE

Salarii înghețate și tăieri anunțate: sindicatele cer ajutorul președintelui României

de Sebastian Bănicioiu
18 December 2025
Încarcă mai multe

Cele mai noi articole

Avort gratuit peste graniță? Parlamentul European a votat un mecanism fără precedent pentru femeile din UE

Statul greșește, românul plătește: CEDO obligă România să plătească 9.705 € lui Danileț

Diana Șoșoacă vrea să se împace cu George Simion și să unească forțele suveraniste

Examen cu 10? Guvernul răsplătește performanța cu până la 5.000 de lei

Haos în Bruxelles: 10.000 de fermieri blochează orașul în ziua summitului UE

Despre noi  •  Contact  •  Politica de confidentialitate

Facebook Instagram Youtube Tiktok

© 2025 Znews.ro

Niciun rezultat
Vezi toate rezultatele
  • ACTUALITATE
    • POLITICĂ
    • ECONOMIE
    • INTERNAȚIONAL
  • SOCIETATE
    • SOCIAL
    • EDUCAȚIE
    • SĂNĂTATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TECH
  • AUTO
  • SPORT
  • OPINII

© 2025 Znews.ro

Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale • Utilizăm cookies sau tehnologii similare pentru a accesa şi a stoca informaţii nesensibile cum ar fi adresa IP. • Prelucrarea datelor dvs. ne permite, de exemplu, să îmbunătăţim experienţa dumneavoastră de utilizator, să măsurăm audienţa site-ului, să afișăm conținut încorporat din rețelele sociale sau să afişăm publicitate personalizată. • Apăsând pe „Accept”, sunteţi de acord cu folosirea de cookies sau tehnologii similare de către New Generation Jurnalism SRL şi partenerii săi.