Autostrada „Moldovei” A7, tronsonul Mizil–Pietroasele (Spătaru), este finalizată în proporție de 99,99%, dar încă nu poate fi deschisă circulației din cauza unor erori tehnice la poduri. Acestea au fost cauzate de firma bulgară Trace Group Hold, care a realizat suduri neconforme la trei structuri majore: două pasaje și un pod peste râul Sărata.
Ce s-a întâmplat?
În timpul verificărilor, s-a descoperit că sudurile metalice de la trei poduri erau greșite. Din cauza asta, lucrările s-au oprit, s-a făcut o analiză mai atentă, iar un expert străin a confirmat problema și a spus cum trebuie reparată.
Stadiul lucrărilor de remediere
Până în prezent, au fost finalizate următoarele lucrări:
- Pasajul de la km 26: consolidarea sudurilor prin montarea de eclise cu șuruburi de înaltă rezistență;
- Pasajul de la km 33: remediere punctuală a sudurilor;
- Podul de la km 38: lucrări de consolidare a îmbinărilor la talpa superioară a tablierului metalic;
După finalizarea acestor intervenții, urmează efectuarea unor teste de încărcare statică pentru a verifica siguranța și durabilitatea structurii.
Când va fi deschisă circulația?
CNAIR estimează că deschiderea traficului pe acest lot de autostradă va fi posibilă la sfârșitul lunii septembrie 2025. Această estimare depinde de finalizarea lucrărilor de remediere și de obținerea unor rezultate favorabile la noile teste statice.
Trace Group Hold este una dintre cele mai mari companii de construcții din Bulgaria și singura companie cotată la bursă dintre constructorii de la sud de Dunăre. În 2023, veniturile sale au depășit 205,5 milioane de euro, jumătate provenind din proiecte internaționale, inclusiv din România. Compania a fost implicată anterior în proiecte precum construcția metroului din Sofia și a gării din Plovdiv.
 
			 
    	
