Noul crossover-coupe nu este doar un pas important pentru marca Dacia, ci și o piesă esențială în strategia Renault de a acoperi segmentele unde actualele modele ies din producție.
Dacia lucrează la dezvoltarea a două modele complet noi, ambele având dimensiuni specifice segmentului C. Acestea vor fi construite pe platforma CMF-B mărită – aceeași folosită și pentru Bigster – și fac parte din strategia grupului Renault de a crește marjele de profit și de a extinde gama mărcii românești.
Cele două modele vor avea și un rol strategic în reconfigurarea gamei Renault: unul va înlocui actualul hatchback Megane, iar celălalt va lua locul SUV-ului coupe Arkana, care își încheie ciclul de viață în 2027.
„Vedeta” programului C-Neo va fi un crossover-coupe derivat din Bigster, cu o lungime de peste 4,5 metri. Noul model va fi cel mai scump produs lansat vreodată de Dacia, cu un preț de bază estimat la aproximativ 25.000 de euro și versiuni de top care ar putea depăși 31.000 de euro, potrivit presei auto internaționale.
Pe piețele externe, crossover-ul va fi vândut sub marca Renault, așa cum se întâmplă deja cu Sandero (Kardian) sau Bigster (Boreal).
Al doilea model din program, un hatchback compact, va fi poziționat ca alternativă mai accesibilă, fiind chiar mai ieftin decât Bigster. Acesta va concura direct în segmentul compact dominat de Volkswagen Golf și va prelua rolul Renault Megane, care va dispărea treptat din gamă.
Astfel, Dacia va intra într-o nouă categorie de prețuri și clienți, dar va continua să se diferențieze de rivalii direcți, cum ar fi Citroën C4 și C4X.
Pentru a menține costurile reduse și marjele ridicate, Dacia va utiliza aceeași platformă scalată CMF-B și multe dintre componentele modelelor existente. Gama de motorizări va include unități de 1.2 litri (benzină, GPL și versiuni electrificate), dar și motorul hibrid de 1.8 litri și 150 CP, deja disponibil pe Bigster și Duster.
Pentru piețele internaționale, Renault ar putea echipa modelele cu motoare proprii, similare celor de pe Clio și Captur.
Renault estimează că fiecare dintre cele două modele noi ar putea atinge un volum de vânzări de până la 100.000 de unități anual. Acest succes ar contribui la atingerea țintei de un milion de vehicule vândute pe an pentru Dacia și ar consolida rolul mărcii în strategia globală a grupului.
Autor: Sebastian Bănicioiu