Deși lucrările la Lotul 4 al Autostrăzii A0 Nord, construit de UMB, avansează rapid, tronsonul riscă să rămână neutilizat din cauza întârzierilor pe lotul vecin realizat de o companie chineză.
sursa: HotNews
Lucrările pe Autostrada A0 Nord, în special pe Lotul 4 construit de UMB, avansează rapid, dar tronsonul riscă să rămână neutilizat. Motivul? Întârzierile majore pe lotul vecin, realizat de o companie chineză. Compania de Drumuri dă asigurări că există o soluție în lucru, dar aceasta depinde de un contract separat.
Lotul 4 al autostrăzii A0 Nord, cu o lungime de 4,47 km, este realizat de compania UMB, iar finalizarea sa este promisă pentru toamna acestui an. Însă, din cauza lipsei unui nod rutier de descărcare în zona DN3 București–Constanța, tronsonul ar putea rămâne neutilizat. Riscul este amplificat și de întârzierile semnificative de pe Lotul 3, construit de compania chineză CCECC. Acesta are o lungime de 8,6 km, dar stadiul fizic al lucrărilor este de doar 48%, iar cel financiar de 44%.
CNAIR a precizat că Lotul 4 este finalizat în proporție de 74,03% fizic și 71% financiar. Termenul contractual de finalizare este februarie 2026, însă autoritățile speră ca lucrările să se termine în trimestrul IV din 2025. Termenul oficial de finalizare al Lotului 3 este noiembrie 2025, dar există mari semne de întrebare privind respectarea acestuia.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a declarat, la solicitarea Economedia, că este prevăzut un nod rutier care va lega atât Lotul 4 construit de UMB, cât și Lotul 3 construit de CCECC, de DN3. Totuși, această lucrare face obiectul unui alt contract.
„Dezvoltarea acestei soluții se face în partea de nord a DN3, iar față de autostrada A0, de o parte si de alta, descărcarea către DN3, fiind atât în partea de Est, cât și în partea de Vest”, a transmis Compania de Drumuri. Secretarul de stat Irinel Ionel Scrioșteanu a declarat recent că a cerut mobilizarea maximă din partea constructorului chinez, pentru a finaliza tronsonul cât mai repede.
„În așa fel încât la sfârșitul acestui an să putem da în trafic acest lot, împreună cu lotul 4, chiar și cu soluție de trafic provizorie la DN3”, a spus Scrioșteanu.