Măsura ar urma să fie introdusă în cadrul unei campanii dedicate, în timp ce municipalitatea continuă procesul de modernizare a flotei Societății de Transport Public Timișoara (STPT).
Un pas spre un oraș cu trafic mai redus
Dominic Fritz vrea să încurajeze studenții să renunțe la mașinile personale. Edilul spune că traficul este tot mai aglomerat în zonele universitare.
Potrivit acestuia, programul pentru elevi — aflat deja în funcțiune — a demonstrat că subvenționarea abonamentelor crește utilizarea transportului public. Extinderea acestui model la studenți ar reprezenta o continuare firească.
„Vrem ca fiecare student să poată călători cu STPT. Nu este realist ca toți să vină cu mașina la facultate”, spune primarul.
STPT: între subvenție și nevoia de performanță
Dominic Fritz spune că transportul public nu trebuie tratat ca o companie orientată spre profit. El subliniază că STPT trebuie să ofere servicii competitive și adaptate călătorilor.
El spune că STPT trebuie să atragă și să fidelizeze pasagerii. Compania nu trebuie să se bazeze doar pe sprijinul bugetului local.
„Compania trebuie să își amintească misiunea: mai mulți clienți și clienți mulțumiți.”
Modernizarea mijloacelor de transport rămâne o componentă importantă a strategiei, iar noile abonamente sunt văzute ca un instrument pentru creșterea cererii.
Facilitățile rămân neschimbate
Primarul a mai precizat că, în prezent, primăria nu intenționează să elimine sau să reducă facilitățile existente pentru alte categorii sociale. Proiectul dedicat studenților ar urma să se adauge programelor deja active.


