Dacia C-Neo: un break compact înălțat care combină practicabilitatea unui break cu postura robustă a unui crossover.
Cum arată noua Dacia C-Neo?
Primele imagini surprinse în România arată un break compact înălțat, cu o lungime estimată la 4,40–4,60 metri. Mașina păstrează stilul Dacia, cu linii pătrățoase și o grilă verticală. Farurile sunt înguste, iar masca frontală amintește de Bigster și Duster.


Aripile și pragurile ar putea folosi materialul reciclat Starkle.
Spatele adoptă un stil fastback, cu o lunetă înclinată și un profil dinamic. Stopurile sunt montate sus, pe șoldurile posteriorului, și au un design îngust.
Aspectul general trimite către modele mai scumpe, precum Audi sau Hyundai, dar la un preț accesibil.
Motorizări hibride și platformă modernă
C-Neo folosește platforma CMF-B LS, deja testată în Grupul Renault. Gama include motorul mild-hybrid 1.2 cu 48V, disponibil și cu GPL. Include și motorul full-hybrid 1.8 Hybrid 155, cu aproximativ 160 CP.
Transmisia automată DW23 va fi standard pe versiunile hibride. Puterea variază între 128 și 160 CP, în funcție de configurație.
Dacia ia în calcul și tracțiune integrală, datorită tehnologiei e-axle folosite pe Duster și Bigster, ceea ce ar deschide o nouă nișă în gama mărcii.

Cui se adresează Dacia C-Neo?
Modelul nu înlocuiește Jogger, ci îl completează în gamă. Este gândit pentru clienții corporate și pentru cei care vor un break încăpător, dar nu un SUV.
Cumpărătorii care caută eficiență, consum redus și o poziție de condus mai joasă găsesc în C-Neo o alternativă modernă.
CEO-ul Dacia, Katrin Adt, spune că modelul răspunde cererii pentru vehicule accesibile și practice, în contextul dispariției unor modele precum Ford Focus.
Prețuri estimate și lansare
Dacia va păstra strategia de prețuri accesibile. În Marea Britanie, modelul ar putea costa aproximativ 20.000 de lire, cu 7.000–9.000 de lire mai puțin decât Seat Leon Estate și Skoda Octavia Estate.
În România, prețurile de start sunt estimate la 20.000–23.000 de euro, în funcție de echipare și motorizare.
Lansarea este programată pentru 2026, iar producția va avea loc la Mioveni. Frank Marotte, șeful vânzărilor Dacia, spune că retragerea unor modele populare creează o oportunitate majoră pentru C-Neo în segmentul C.
Autor: Roxana Ioniță

