Znews
  • ACTUALITATE
    • POLITICĂ
    • ECONOMIE
    • INTERNAȚIONAL
  • SOCIETATE
    • SOCIAL
    • EDUCAȚIE
    • SĂNĂTATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TEHNOLOGIE
  • AUTO
  • SPORT
Saturday, November 1, 2025
No Result
View All Result
Znews
  • ACTUALITATE
    • POLITICĂ
    • ECONOMIE
    • INTERNAȚIONAL
  • SOCIETATE
    • SOCIAL
    • EDUCAȚIE
    • SĂNĂTATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TEHNOLOGIE
  • AUTO
  • SPORT
No Result
View All Result
Znews
No Result
View All Result
  • ACTUALITATE
  • SOCIETATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TEHNOLOGIE
  • AUTO
  • SPORT

Autostrada Moldova: Drumul care leagă munții de Dunăre

by Suheila Ismail
31 October 2025
in AUTO
0

România a semnat recent două contracte majore de infrastructură, în valoare totală de peste 10 miliarde lei, atribuite firmelor controlate de Dorinel Umbrărescu. Aceste proiecte vor contribui la conectarea Moldovei cu Dobrogea, facilitând transportul rapid între regiunile estice ale țării.

Lotul montan al A8

Segmentul Grinţieş – Pipirig (31,5 km) este considerat cel mai dificil lot al Autostrăzii A8, care leagă Transilvania de Moldova.

  • Include 16 tuneluri și aproximativ 60 de poduri și viaducte, cel mai lung pod având 1.275 m peste râul Bistrița.
  • Valoarea contractului: 5,97 miliarde lei, incluzând proiectarea și execuția lucrărilor.
  • Complexitatea ridicată se datorează terenului montan și lucrărilor tehnice complexe.

Drumul expres Focșani–Brăila

Cu 73,5 km, acesta este cel mai lung drum expres atribuit într-un singur contract. Valoarea proiectului: 4,29 miliarde lei.

Proiectul include:

  • 57 de poduri și viaducte
  • 6 noduri rutiere (inclusiv legătura cu A7 și Podul de la Brăila)
  • 2 parcări și un spațiu de servicii cu benzinărie și zonă de alimentație publică.

Drumul expres va asigura conexiunea dintre Autostrada Moldovei (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila – Galați, dar și legătura mai departe spre Tulcea și Constanța.

Impact și provocări

  • Proiectele însumează 105 km de infrastructură de mare viteză, creând legături rapide și sigure între regiunile estice.
  • Tronsonul montan A8 presupune provocări tehnice majore: tuneluri, viaducte și poduri complexe.
  • Finanțarea provine din fonduri europene și buget de stat.
A7 aproape finalizată, dar cu erori
Previous Post

Bolojan: De ce salariile bugetarilor rămân îngheţate în 2026

Next Post

România: Spiritul civic se învaţă cu amenzi de până la 1.000 de lei

Suheila Ismail

Suheila Ismail

Articole Similare

Șoferii cu permis categoria B vor putea conduce mașini de până la 5 tone. UE schimbă regulile din cauza vehiculelor electrice
AUTO

Șoferii cu permis categoria B vor putea conduce mașini de până la 5 tone. UE schimbă regulile din cauza vehiculelor electrice

31 October 2025
Reguli noi pentru motociclişti: avantaj sau risc suplimentar în trafic?
AUTO

Reguli noi pentru motociclişti: avantaj sau risc suplimentar în trafic?

30 October 2025
Load More

Cele mai citite

Cutremur 6,1 în Turcia: fulgere după șoc, simțit până la Istanbul

28 October 2025

Huiduieli, ținute greșite și donație de 1 milion de euro. Tot ce trebuie să știi despre inaugurarea Catedralei Mântuirii Neamului

27 October 2025

(IM)POSIBIL – un show despre generații și povești de viața

30 October 2025

Nadia Comăneci versus un magistrat. Cine câștigă mai mult?

28 October 2025

Industria hotelieră a crescut 19 %. Totuși, care e problema?

11 October 2025
Znews

© 2025 Znews.ro   |   Despre noi     Contact     Politica de confidentialitate  

Facebook Instagram Youtube Tiktok
No Result
View All Result
  • ACTUALITATE
    • POLITICĂ
    • ECONOMIE
    • INTERNAȚIONAL
  • SOCIETATE
    • SOCIAL
    • EDUCAȚIE
    • SĂNĂTATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TEHNOLOGIE
  • AUTO
  • SPORT

© 2025 Znews.ro

Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale • Utilizăm cookies sau tehnologii similare pentru a accesa şi a stoca informaţii nesensibile cum ar fi adresa IP. • Prelucrarea datelor dvs. ne permite, de exemplu, să îmbunătăţim experienţa dumneavoastră de utilizator, să măsurăm audienţa site-ului, să afișăm conținut încorporat din rețelele sociale sau să afişăm publicitate personalizată. • Apăsând pe „Accept”, sunteţi de acord cu folosirea de cookies sau tehnologii similare de către New Generation Jurnalism SRL şi partenerii săi.Ok