Ai avut vreodată o zi atât de grea și a vrut să te răsfeți ? Uneori universul are alte planuri. Partea bună? Nu ești singurul care a pățit-o.
Sursă: Canva
Ce face românul după o zi proastă? Îşi dă comandă de șaorma. Este răspunsul rapid la stres, fuga spre comfort food. Dar românul mai ştie şi un lucru important: un necaz nu vine niciodată singur.
Aşa că am dat comanda, pe o aplicaţie, nu vreau să-i dau numele, dar rimează cu „Not Food”. După aproximativ 20 de minute, primesc notificarea magică: „Curierul a sosit!”. Am ieşit în faţă, fericită ca un copil… şi ce să vezi? Curierul nu era acolo. Doar foamea şi nervii.
Am intrat repede pe Google să văd ce pot face. Am dat peste Reddit, unde alţi români povestesc aventuri de genul acesta cu livrări online.
Românul I. „Eu am pățit de 2 ori sa fiu sunat de curier, iar acesta sa îmi spună că «a fost la restaurant, dar cineva care s-a dat drept curier a luat comanda înaintea lui». Apoi mi-a zis că restaurantul nu a vrut să-i mai facă alta comanda, și îmi zicea să sun eu la Bolt că el sau restaurantul «nu au puterea clientului»”
Românul II. „Prin bolt am primit o pizza cu miros de benzină și mi-au cerut poză ca dovadă. În ultima jumătate de an de fiecare dată când am avut probleme cu mâncarea, de cele mai multe ori nu au vrut să îmi restituie banii. La Tazz cu curierii străini nu mă pot înțelege deloc și cam toți încearcă să nu mai livreze până la ușă și îmi cer să cobor eu. Pentru un ramburs a trebuit sa dau mailuri la greu, ca după 24h parcă chatul nu mai e disponibil”
Românul III. „Am avut si eu o situație. Curierul mi-a livrat comanda unei persoane diferite, iar eu am primit comanda acelei persoane. Inițiala numelui de familie trecuta pe punga era aceeași, iar prenumele era aproape același. Comanda mea era măricică, a celuilalt era micuță.
Am stat vreo 5 minute cu curierul străin până am ajuns pe chat la cineva. El a sunat pe cineva din Bolt cu care am vorbit (în engleza – zic asta pentru ca mă așteptam sa avem si noi în call center). Rezolvarea: am păstrat comanda, mi s-au restituit banii.
Asta a fost cel mai nasol moment cu Bolt Food, restul au fost nimicuri (au uitat de la restaurant sa puna o sticla de suc, etc,) care s-au rezolvat repede.”
M-am liniştit, cu gândul la vorba românului:„ a murit și capra vecinului”

A doua zi am dat peste o ştire care spunea: „Românii se tem să plătească online cu cardul”.
Studiul arată că 6 din 10 români preferă plata cash la livrare, chiar dacă au opţiunea plăţii cu cardul. Motivele? Teama de fraudă online (42 %), lipsa încrederii în comercianţi (37 %). Asta în timp ce 7 din 10 români plătesc deja cu cardul direct pe site-uri, dar la livrare numerarul rămâne dominant.
Totuși, un român de pe Reddit se contrazice: „Din contră. Cash-ul dat este bun dat. Dacă desfaci pachetul, și comanda este incompletă, sau în loc de mâncare este un bolovan in pachet? Dacă plătești cu cardul iar comanda nu corespunde, faci poze și contactezi suportul. Dacă te rezolvă, bine. Cash sau card, nicio diferență. Dacă nu te rezolvă, ai pierdut cash, însă la card poți face cerere de chargeback la bancă, și foarte probabil o să îți vezi banii înapoi.”
Românul-înţelept ştie să aştepte… dar mai ştie şi că e mai sigur să plăteşti după ce vezi shaorma cu ochii tăi. Prudenţa nu mai e doar virtute, e reflex naţional, o combinaţie între scepticismul balcanic şi foamea de dreptate… sau de shaurma.
Urmărește știrile znews.ro și pe
Google News
