Cel mai scump film independent românesc, Cursa a avut avanpremiera națională.
„Cele mai spectaculoase mașini, cele mai complexe cascadorii, cele mai mari mize și cei mai mulți cai putere fac din filmul „Cursa” cea mai îndrăzneață producție cinematografică din ultimii ani din România.” așa este prezentat filmul cu un buget de 4 milioane de euro, după cum declara Codin Maticiuc anul trecut.
“Bulevardele din București vor deveni piste periculoase, nopțile calde vor răsuna sub pedala de accelerație, iar adrenalina întrecerilor va fi asigurată de supermașini unicat. Bolizii și cursele de stradă vor fi completate de o distribuție efervescentă cu Denis Hanganu, Codin Maticiuc şi Ştefania în rolurile principale, plus o echipă de cascadori și șoferi profesioniști.”
Așa cum a fost promovat pe toate rețelele, Cursa este un film cu mașini, curse ilegale (logic), băieți buni și băieți răi, dar și o poveste de dragoste.

A fost comparat cu Fast and Furious sau Need for Speed. Da, are mașini frumoase, drift-uri, competiții, deci putem spune că se înțelege.
Într-adevăr adrenalina este la locul ei în timp ce automobilele gonesc pe străzile din București. Drift-urile și accidentele arată bine, iar strict pe partea de condus m-a captivat.
Scenariul în schimb vrea să acopere tot și nimic. Multe storyline-uri sunt degeaba sau menționate o singură dată și apoi date uitării. Multe personaje ocupă timp și spațiu care putea fi oferit pentru context.
Povestea de dragoste are detalii lipsă care strică șirul de gânduri logice. Unele scene sunt de-a dreptul clișeice și cringe. (Iar un concurs de curse internațional pe străzile din București este ceva total ireal.)
Plot twist-ul, în schimb, mi-a plăcut. A fost un element pe care l-am apreciat și care a fost plasat perfect.
Un alt film românesc la care, țin să cred, părinții mei s-ar fi distrat. Mașini frumoase combinate cu o poveste în care “actorii” sunt vedete au rezultat un film ok. Nu bun, nu rău, cu siguranță nu impresionant, ci pur și simplu avem un film ok.

