Niciun rezultat
Vezi toate rezultatele
Znews
  • ACTUALITATE
    • POLITICĂ
    • ECONOMIE
    • INTERNAȚIONAL
  • SOCIETATE
    • SOCIAL
    • EDUCAȚIE
    • SĂNĂTATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TECH
  • AUTO
  • SPORT
  • OPINII
Znews
  • ACTUALITATE
    • POLITICĂ
    • ECONOMIE
    • INTERNAȚIONAL
  • SOCIETATE
    • SOCIAL
    • EDUCAȚIE
    • SĂNĂTATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TECH
  • AUTO
  • SPORT
  • OPINII
Znews
  • ACTUALITATE
  • SOCIETATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TECH
  • AUTO
  • SPORT
  • OPINII

Mașinile cu minimum patru persoane ar putea circula pe benzile de transport public din București

Roxana Ioniță de Roxana Ioniță
14 October 2025
în AUTO, SOCIAL
0

Pentru a reduce aglomerația din trafic și emisiile poluante, un nou proiect depus la Secretariatul Primăriei Capitalei propune ca autoturismele care transportă minimum patru persoane să poată folosi benzile speciale destinate transportului public. Inițiatorii susțin că măsura, aplicată deja în marile orașe sub denumirea de benzi HOV (High-Occupancy Vehicle), ar stimula partajarea mașinilor, ar eficientiza benzile de circulație și ar economisi timp pentru șoferi.

Încurajarea carpooling-ului în București

Proiectul prevede ca autoturismele în care se află minimum patru persoane – șoferul și trei pasageri – să poată circula pe benzile dedicate autobuzelor. Scopul declarat este încurajarea carpooling-ului, adică a utilizării comune a mașinilor personale. Cei care aleg să împartă autoturismul ar urma să beneficieze de un avantaj important: reducerea timpului petrecut în trafic.

Consilierul municipal PSD Dan Cristian Popescu, susținător al inițiativei, afirmă că benzile speciale sunt nefolosite peste jumătate din timp, iar permiterea accesului mașinilor HOV ar putea duce la o utilizare mai eficientă a infrastructurii existente. În plus, un număr mai mare de pasageri per vehicul ar însemna, teoretic, mai puține mașini pe străzi, mai puțină poluare și un trafic mai fluid în orele de vârf.

sursa: Apix.ro

Restricții pentru taxiuri fără pasageri

Propunerea legislativă include și o restricție pentru taxiuri: acestea nu vor mai putea folosi benzile speciale dacă nu au pasageri la bord. Autorii proiectului consideră că doar transportul efectiv de persoane poate fi considerat „transport în comun”, iar circulația taxiurilor goale pe aceste benzi contribuie inutil la aglomerarea lor.

Articole similare

UE dă înapoi la interdicția totală: ce se schimbă, de fapt, pentru mașinile după 2035

Constanța fără transport public: conflict deschis între șoferii CT Bus și conducerea companiei

Măsura ar putea fi privită ca o corectare a unui dezechilibru actual, în care taxiurile beneficiază de acces preferențial indiferent de gradul de ocupare. De asemenea, interdicția ar putea reduce comportamentele abuzive din trafic și ar prioritiza autobuzele și troleibuzele în transportul urban.

sursa: Merge Brici

23 de kilometri de benzi dedicate în Capitală

În prezent, Bucureștiul are aproximativ 23 de kilometri de benzi dedicate transportului public, însă multe dintre acestea sunt ocupate abuziv de șoferi. Benzile sunt amenajate pe doar 17 bulevarde și străzi, majoritatea aflate în centrul orașului. Cele mai extinse tronsoane se află pe Bulevardul Unirii (4 km), Regina Elisabeta și Mihail Kogălniceanu (3 km în total), precum și pe Bulevardul Dacia (1,2 km).

În ultimul an, au fost amenajate benzi unice și pe axa Magheru–Bălcescu, între Piața Universității și Piața Romană, însă specialiștii în mobilitate urbană susțin că rețeaua este încă insuficientă. Implementarea sistemului HOV ar putea reprezenta o etapă de tranziție către o utilizare mai inteligentă a acestor benzi, care să deservească un număr cât mai mare de călători – fie prin mijloace de transport în comun, fie prin mașini partajate.

Autor: Roxana Ioniță

Roxana Ioniță

Roxana Ioniță

Articole Similare

Se schimbă taxele din 2026: mașinile, impozitate după capacitate și norma de poluare
AUTO

UE dă înapoi la interdicția totală: ce se schimbă, de fapt, pentru mașinile după 2035

de Sebastian Bănicioiu
17 December 2025
Constanța fără transport public: conflict deschis între șoferii CT Bus și conducerea companiei
SOCIAL

Constanța fără transport public: conflict deschis între șoferii CT Bus și conducerea companiei

de Sebastian Bănicioiu
17 December 2025
Barajul Paltinu: Lucrări nocturne pentru apă sigură
ACTUALITATE

Barajul Paltinu: Lucrări nocturne pentru apă sigură

de Roxana Ioniță
16 December 2025
Încarcă mai multe

Cele mai noi articole

Acord în coaliție după tensiuni: creștere a salariului minim și reducerea impozitului

Bolojan critică prescripția în marile dosare de corupție

Legea împotriva antisemitismului și xenofobiei, adoptată definitiv de Parlament

UE dă înapoi la interdicția totală: ce se schimbă, de fapt, pentru mașinile după 2035

Nicușor Dan contestă la CCR „Legea Novak”. De ce pragul de 40% sportivi români riscă să fie neconstituțional

Despre noi  •  Contact  •  Politica de confidentialitate

Facebook Instagram Youtube Tiktok

© 2025 Znews.ro

Niciun rezultat
Vezi toate rezultatele
  • ACTUALITATE
    • POLITICĂ
    • ECONOMIE
    • INTERNAȚIONAL
  • SOCIETATE
    • SOCIAL
    • EDUCAȚIE
    • SĂNĂTATE
  • CULTURĂ
  • ENTERTAINMENT
  • TECH
  • AUTO
  • SPORT
  • OPINII

© 2025 Znews.ro

Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale • Utilizăm cookies sau tehnologii similare pentru a accesa şi a stoca informaţii nesensibile cum ar fi adresa IP. • Prelucrarea datelor dvs. ne permite, de exemplu, să îmbunătăţim experienţa dumneavoastră de utilizator, să măsurăm audienţa site-ului, să afișăm conținut încorporat din rețelele sociale sau să afişăm publicitate personalizată. • Apăsând pe „Accept”, sunteţi de acord cu folosirea de cookies sau tehnologii similare de către New Generation Jurnalism SRL şi partenerii săi.