Un raport recent arată că din ce în ce mai mulți tineri aleg să ignore angajatorii în timpul procesului de recrutare.
Un raport recent arată că din ce în ce mai mulți tineri aleg să ignore angajatorii în timpul procesului de recrutare.
Aproape 41% dintre tinerii din Generația Z și 37% dintre mileniali au recunoscut că au apelat la „ghosting”, într-un proces cu un potențial angajator, comparativ cu doar 26% dintre Gen X și 22% dintre Baby Boomers.
Acest comportament a fost explicat de experți prin schimbările din piața muncii, unde tinerii sunt mai conștienți de opțiunile lor și nu tolerează tratamentele nedrepte ale angajatorilor. De asemenea, tinerii din Generația Z, crescuți în perioada crizei economice și a mișcărilor sociale, sunt mai reticenți în fața companiilor care nu le respectă timpul și nevoile.
În timp ce acest fenomen reflectă o schimbare în normele de muncă, experții susțin că angajatorii care construiesc relații autentice cu candidații și oferă salarii competitive vor atrage și vor păstra talentele din noile generații.
„Generația Z nu ignoră angajatorii din senin. Angajatorii îi ignoră pe candidați de zeci de ani. Acum primesc un gust din propriul tratament. Nu sunt neapărat de acord cu această abordare, dar o înțeleg.”, afirma specialistul în resurse umane, Bryan Driscoll, pentru Newsweek.
„Ghosting” se referă la practica de a întrerupe brusc și fără explicație orice comunicare cu cineva, mai ales în contextul relațiilor sau interacțiunilor profesionale. În mediul de muncă, acest termen se aplică atunci când un angajator sau un candidat la un job încetează să răspundă la e-mailuri, apeluri sau mesaje după un interviu sau o conexiune inițială, fără a oferi vreun motiv sau o atenționare.