Nu CNN, nici BBC: cel mai vizitat site de știri din lume vine din Japonia

Yahoo News Japan a înregistrat peste 921 de milioane de vizite într-o singură lună, devansând nume consacrate ale presei internaționale precum The New York Times, BBC sau CNN, potrivit unui clasament realizat de Press Gazette.

Nu CNN, nici BBC: cel mai vizitat site de știri din lume vine din Japonia

Takao Ozawa, Președinte Yahoo! News. Foto: X

Yahoo News Japan a fost cel mai vizitat site de știri la nivel global în luna mai 2025, cu peste 921 de milioane de accesări, potrivit unei analize realizate de publicația britanică Press Gazette, specializată în monitorizarea industriei media. Clasamentul s-a bazat pe datele oferite de platforma Similarweb.

Pe locul al doilea s-a clasat Globo.com din Brazilia, cu 795 de milioane de vizite, urmat de The New York Times, cu 624,5 milioane. Site-ul de știri al Microsoft a ocupat poziția a patra (500,5 milioane), iar BBC și CNN au urmat cu 474,4, respectiv 464,3 milioane de accesări.

Yahoo News Japan este integrat într-un portal complex, care include funcții de căutare, prognoze meteo, cumpărături și licitații online, publicând conținut furnizat de publicații locale.

În ceea ce privește site-urile de știri în limba engleză, analiza Press Gazette a identificat The New York Times, BBC și CNN ca fiind cele mai populare, urmate de Indiatimes.com, care reunește publicații precum The Times of India.

În Japonia, consumatorii de știri sunt foarte activi online, însă în ceea ce privește credibilitatea, presa tradițională continuă să fie preferată. Un sondaj realizat în ianuarie 2025 de Kioicho Strategy Institute arată că ziarele și televiziunile sunt considerate cele mai de încredere surse media, cu 40,3%, respectiv 35,7% dintre respondenți. În schimb, rețelele sociale și platformele video înregistrează un nivel de încredere redus, în jur de 5%.

La nivel global, industria media se confruntă cu dificultăți economice, transformări rapide și tehnologii emergente. Digital News Report 2025 al Reuters Institute relevă că, în Japonia, presa scrisă — deși cea mai de încredere — este în declin accentuat. Publicațiile japoneze au adoptat târziu modelul digital, în încercarea de a-și proteja veniturile din print, ceea ce a permis agregatorilor precum Yahoo News și LINE News să domine accesul online la informație.

Autor: Mihnea Golea

google logo Urmărește știrile znews.ro și pe Google News

RECOMANDATE