Autobuze electrice de milioane, dar fără infrastructură de încărcare
Cele 100 de autobuze electrice, fabricate de compania turcă BMC și asamblate în China, au fost achiziționate în 2023 de către Primăria Generală a Capitalei. Deși au ajuns în țară de aproape doi ani, aproape 40 dintre ele stau parcate în depouri, fiind nefolosite. Problema este simplă, dar gravă: nu există suficiente stații de încărcare în autobazele Societății de Transport București (STB), potrivit unor surse citate de Gândul.
Un exemplu bun este autobaza Vatra Luminoasă, unde a fost instalată o singură stație de încărcare, insuficientă pentru a pune în mișcare mai multe vehicule. în plus, în unele depouri nu există nici măcar capacitatea electrică necesară pentru a susține mai multe stații.

Timpul de încărcare în defavoarea STB
Un autobuz electric are nevoie de aproximativ 8 ore pentru o încărcare completă. În aceste condiții, este imposibil ca toate cele 100 de vehicule să fie utilizate simultan în rețeaua de transport public din București. Situația riscă să devină și mai gravă: garanția acestor autobuze este în pericol, pentru că ele nu sunt rulate, așa cum ar fi fost necesar.
Surse din cadrul STB avertizează că, în lipsa unei utilizări regulate, bateriile se pot degrada în timp. Practic, Bucureștiul riscă să piardă nu doar bani, ci și potențialul unei flote moderne, prietenoase cu mediul, din cauza unei planificări deficitare.

Autobuzele au specificații moderne, dar stau nefolosite
Vehiculele achiziționate au o lungime de 12 metri, podea coborâtă pe toată lungimea, trei uși duble și aer condiționat. Dispun de o autonomie de cel puțin 200 de kilometri între două încărcări și sunt echipate cu tracțiune complet electrică, bazată pe un Sistem Reîncărcabil de Stocare a Energiei Electrice (SRSEE).
Cu toate aceste dotări, zeci de autobuze noi, capabile să contribuie la un transport public mai curat și mai eficient, zac în depouri.


